Åh Cristina Ronaldo, guldet blev till sand..

Jag tänker inte summera säsongen riktigt ännu. Det får vänta tills den sista matchen är spelad. Men igår kom alltså nådastöten som gör att Arsenal inte längre har någon som helst teoretisk chans att nå ligaguldet i år. Dock var det inte främst den här matchen som gjorde det, utan det är många matcher tillsammans.
Annars såg det som vanligt bra ut igår när Arsenal tog ledningen borta mot Manchester United genom Adebayor i 50:e minuten. Cristina Ronaldo kvitterade på en turligt (men korrekt) dömd straff bara 6 minuter senare. I 72:a minuten kom även 2-1 och allt va i sin ordning. Dock var Arsenal mycket bättre än jag hade trott och spelade stundtals ut Man U totalt och hade även två bollar i stolpen. Oturen grinar dock Arsenal i nyllet ända sen i februari.

Jag är dock inte jättesur då jag redan visste att det va kört. Jag hade inga som helst förhoppningar och därför blev jag inte ledsen. Nu kan nästa säsong få börja tack! Fast först EM :)

Annars har det inte hänt så värst mycket sen senast jag skrev (det är anledningen till att jag inte har skrivit :P).
I fredags gymmade jag å Tohan på dagen och på kvällen blev det TP. Julia, Johan, Josse, Anna och jag satt ett antal timmar och spelade. Jag kom naturligtvis sist, men jag va den moraliska segraren så jag kom egentligen först :)
I lördags hände typ ingenting alls. Jag kollade på lite fotboll, bla Juve-Milan som va en av de bästa matcherna jag sett på år och dar. Igår gick jag och Anna en 2-timmarspromenad i Halmstad och sedan belägrade jag soffan och kollade på fotboll resten av tiden. På Jocke-fronten inget nytt alltså ;)

Om nån timme ska jag ha lektion i Språkvetenskap och sedan blire gym. Ikväll käkar jag väl nåt med Anna och kollar på lite TV. Annars vet jag inte om det händer så mycket. Vissa sitter ju å skriver så fort dom skitit typ. Jag orkar dock inte skriva hur det kändes att skita utan lämnar det åt er fantasi istället..

Jag avslutar med ett grymt bra citat som jag snappade upp för nåt år sen någonstans:

" Av alla oviktiga saker i världen, är fotboll den absolut viktigaste"

Fotboll är inte viktigt om man vill se vad som händer i världen, men om man någon gång vill komma bort från den råa verkligheten, är fotboll det bästa sättet. Man är så inne i matchen att man glömmer allt annat. Testa så får ni se ;)

För övrigt är Cristiano Ronaldo ett stort, sladdrigt, svulstigt deltids-luder!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, var med och tävla här:
http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!!

Ha en bra dag!

2008-04-14 @ 11:08:47
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: sophie

godmorgon !:) hoppas du får en bra dag!

2008-04-15 @ 07:17:31
URL: http://ilikesophie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0