Arsenal kom, blev utspelade, och segrade!

Eftersom bajs-bloggen har legat nere i två dagar har jag inte kunnat visa mina känslor på ett korrekt sätt efter matchen Bolton-Arsenal i lördags. Därför vill jag be er om en tjänst. Kan ni inte låtsas att det är lördag, klockan är 18 och den fantastiska matchen är precis slut? Tack, va bra! ;D

Vilken jävla vändning! Det värsta jag varit med om sen jag blev Arsenal-fan!
För att ta det från början kan jag nämna att Arsenal va tvungna att vinna borta mot Bolton, som är Arsenals boogie-team* nr.1, för att hänga på i toppen och inte förlora chansen att kunna nå ligaguldet. Det började inte precis så bra som man hade hoppats på. 15:e minuten, försvarsslarv och 1-0 till Bolton. Fan i helvetet, tänkte man då. Värre skulle det bli. Även om Arsenal hade det mesta av bollen va det Bolton som skapade chanserna. Nån gång runt den 33:e minuten gör Arsenals mittfältare Abou Diaby en vansinnestackling med dobbarna före, à la Taylor, och rött kort direkt är ett bajsigt faktum. Ridå och matchen körd såklart! 
Det hela blir inte mycket bättre av att Bolton gör 2-0 i 43:e minuten och jag funderade allvarligt på att stänga av och dammsuga eller nåt istället. Men sedan tänkte jag att jag ändå inte hade något att göra eftersom jag redan dammsugit idag. Jag la mig i soffan för att halvsova/halvkolla på matchen. De första 15 minuterna av andra halvlek såg ut som hela matchen hade gjort, Bolton hade grymma chanser att göra 3-0. Istället händer det. Hörna i 60:e minuten, Fabregas slår den och på bortre stolpen kommer vår franske kapten, William Gallas! 2-1 och hopp igen! Jag vaknar till från min halvslummer i soffan och sätter mig upp igen. 5 minuter senare händer det igen! En djupledsboll till Adebayor, som klackar till Flamini, som missar sitt skott (målvakten räddar). Bollen går ut till Hleb, som blir fälld i straffområdet. SOLKLAR STRAFF! Robin van Persie tar den och drämmer dit den!!!!!! 2-2 och jag kan inte sitta längre. Jag börjar vanka av och an i lägenheten, men det är fortfarnade 20 minuter kvar av matchen. Arsenal radar nu upp chanser att avgöra men missar allt som vanligt. Ett till mål måste in!!!! i 90:e minuten kommer det! En djupledsboll till Hleb som passar snett inåt bakåt till Fabregas som får på en strumprullare. Bollen tar dock på två(!) Boltonförsvarare och går retfullt (för Bolton) in i mål.

Jag tappar fattningen totalt och skriker så högt att grannarna bankar i väggen. Om jag jag i paus lipade av olycka och likgiltighet, lipade jag nu av lycka! Helt sjukt! Jag va inte nåbar i detta ögonblicket och det tog väl typ en kvart innan jag sansade mig. Då hade Arsenal vunnit med 2-3, med 10 man, borta mot BOLTON!!!!!!!!! Fy fan va gött!!!!!!! Det värsta jag någonsin sett, utan tvekan!!!!!!!

AND IT'S ARSEEEEEEEEENAL, ARSEEEEENAL FC. IT'S BY FAR THE GREATEST TEAM THE WORLD HAS EVER SEEN!!!!!!

I övrigt, förra veckan, kan jag nämna att vi va på AW på kåren i fredags. Det va trevligt förutom att alla andra alltid fuskar i TP (eller hur, Evvi? ;D). Efter detta gick vi till Evvi, där vi satt å drack å snackade mest. Sedan gick vi hem. Hur kunde du låta dom va kvar till 3-4 tiden, Evvi? :P Du va iaf söt när du va full ;)
I söndags va mina föräldrar här med käk och igår va jag i skolan och på gymmet. jaja! Jag gjorde grammatik B-tenta i fredags också. Det gick väl sådär. Det va en skelögd gubbe där som va tentavakt. När han kollade på Tapio (som satt bakom mig) och pratade, trodde jag att snackade med mig. Jävla göbblurk! Haha :D

Ikväll är det Champions League. Roma-Man U. Imon är det Arsenal-Liverpool. Go gunners!!!!!!!

Sedan vill jag bara säga att nu till helgen kanske Lottisen kommer ner till Halmstad. Det är det bästa jag hört på väldigt länge. Har saknat dig jättemycke, sötnosen!! <3<3<3<3<3<3

Dagens låt: Scooter - Take a break

Au revoir, mes amis!










* För er som inte vet vad ett boogie-team är så är det ett lag som man har svårare att vinna eller ta poäng av än vad man har att ta poäng av andra. Det behöver inte vara ett bra lag alls (Bolton suger) men man har iaf väldigt svårt för just detta laget.

Kommentarer
Postat av: EA Sport

bra att det är lätt tippat imon...arsenal går från emirates med 1-0 seger.

2008-04-01 @ 14:31:17
URL: http://sportvarlden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0