En dag i städandets tecken

Dagen (igår) började med att jag och Anna slingrade upp, durrade, käkade något litet och sedan tog tåget ner till Ängelholm. Väl där fick vi skjuts av Annas farra ut till Gånarp där vi i sin tur fick låna Annas föräldrars andra bil. Anna körde (så försiktigt, så försiktigt) och vi styrde mot Väla och Ikea. På Ikea va det fullt med folk och vi cruisade genom massan med vår kundvagn. Här är vad vi köpte:

- En mugg till tandborstarna som annars låg utspridda
- En Toa-rulle-hållare...typ..
- En liten hylla till badrummet så att vi slipper ha alla saker på golvet hela tiden. Den blev jättesnygg dessutom i badrummet :)
- Två stycken förvaringsboxar som vi nu har fyllt med diverse plats-upptagande saker. Dom står under sängen och tar...ja, ingen plats alls :D

Efter Ikea åkte vi till Annas föräldrar igen men åkte snart vidare, med bilen, till Halmstad och Maxi. Där köpte vi käk (tortilla-pirra) och en mopp + hink, som vi skulle ha när vi storstädade lägenheten senare. Det började vi med när vi kom hem. Detta är den delen jag tror min heliga moder kommer att gilla. Läs och njut, o heligaste moder av alla mödrar..

Först tog vi ut alla lösa saker från lägenheten och la dom ute i korridoren (även madrassen och sånt). Sedan slängde vi skräp och bar ner "onödiga" saker i källaren. Därefter dammade vi av alla ytor i hela lägenheten med trasa. Vi städade toan genom att dammsuga, torka och moppa. Samma gjordes med resten av lägenheten. Sedan bar vi in alla saker igen och vips va vi klara. Eller ja..det tog väl typ lite mer än tre timmar men det talar vi tyst om.. :P

Resultatet va grymt iaf och såhär rent lär det aldrig bli igen. Istället för damm under sängen står där nu de två förvaringsboxarna och istället för att ha hårtorken i toastolen har vi den nu på hyllan. Problemet nu är att vi istället har för mycket plats :D

Sedan kom Lolli och Evvi upp ett tag och dom va väl lagom nervösa inför nollningen imon. Bara normalt. Va jag med :) ska försöka kolla så mycket jag kan men hemtentan är prio ett! På lördag ska jag ju jobba på Kåren och på söndag är det gästinhopp som X-General Fån-Anka :D

Nu däremot ska jag lägga mig..

Dagens bajskorv i nyllet går till: min sjukt usla dator som inte ens kan läsa en vanlig CD-R skiva utan att haka upp sig. Fy fan va sur jag blir :@

Bilder på en nystädad lgh nedan :)








Dessutom, satan va Usain Bolt älgade! Magnifikt! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0