Med sikte på den 16:e!

I lördags gjorde jag mitt längsta pass på hela sommaren. Jag började vid 14 och cyklade hem vid 01. När jag kom in va det fullt kaos. I slutet av kvällen va det fullt kaos. Däremellan va det normalt. 11 timmar i diskvetet! Min rygg skrek på hjälp och mitt huvud kändes våldtaget. Då tänkte jag på att jag, med dricksen inräknad, tjänat 1500 spänn, på en dag! Det va de la värt så här i efterhand men det va fan inte kul att jobba så länge. Jag är grymt trött på skiten nu och jag bara längtar tills den 16:e då jag gör min sista dag (på ett tag, har ju blivit erbjuden att jobba i höst också eftersom jag är så jävla grym på att dirra :P) på det ruggiga stället. Eller nä, så farligt är det väl inte. Det finns vissa personer jag ogillar mer än andra men de flesta tycker jag bra om.

På tal om personer på mitt jobb; ni vet Hasse, som jag bråkade med för nån vecka sen..han måste verkligen ha tagit till sig det jag sa till honom. Jag sa ju att han va lat och att han va usel i största allmänhet. Jag sa också att han hade en kass attityd. Nu är det så att jag är villig att glömma gnabbet (ja, jag är jävlig långsynt i vanliga fall :P). Varför? Jo, han har bättrat sig enormt. Inte nog med att han verkar jobba hårdare, han har dessutom en mycke bättre attityd mot mig och är till å med hjälpsam och frågar om jag behöver hjälp. Jag är grymt imponerad iaf! Vilken makt jag har! ;D

Annars är det naturligtvis(?) dom i min ålder som jag kommer bäst överens med på restaurangen. Jag verkar ha väldigt lätt att bli vän med 87:or av nån anledning ;P
Jag har också fått bekräftat att min närvaro i disken betyder grymt mycke då servitriserna fjäskar för mig och säger allehanda trevliga saker till mig. Jag är svag för fjäsk och det verkar dom ha kommit på :)
Idag, för att illustrera vad jag menar, när jag sa att jag absolut inte ville ha något med restaurangen att göra ett tag efter jag slutat för sommaren, blev Sandra (servitris/restaurangchef) typ "orolig" och började fråga om jag inte kunde tänka mig att jobba något mer i höst eller så. Man såg på hennes blick att hon skulle sakna mig och det tycker jag är sött :) ..................eller så blev hon bara orolig för att hon vet att, utan mig, får hon ta all disk själv.....men den möjligheten bortser vi från va? ;D

För att komma tillbaka till the timeline här, kan jag säga att jag haft typ två timmars fritid sen i fredags. Jag började 17 i fredags, jobbade till 01, sov till 13 i lördags, började jobba 14, jobbade till 01, sov till 12 på söndagen och började jobba vid 13. Usch för det! Jobbade alltså 13-17 idag och på tisdag är det dags igen. Dock är det bara två veckor kvar, nästa och nästa igen. Sen har jag en dag ledigt innan hemtentan och sen är det nollning och sen är det salstenta den 29:e (jävla Språkvetenskaps-bajs-omtenta nr.2-skit :P). Skolan börjar ju som ni alla säkert redan vet den 1:e september. September är förresten en anonym månad. Den jag förknippar minst saker med....skip it please!
Nämnde jag att PL börjar 16:e augusti? ;P

På tåget till Halmstad innan plankade jag. Biljettautomaten sa att det va fullbokat men tåget va bara halvfullt. Därför kan SJ (Sunkiga Järnvägar) suga min halstrade hälleflundra! Konduktör-ludret kom inte förren det va fem minuter kvar till Halmstad så varför ska jag betala för en biljett då!? Jag låtsades leka med min ZEN och hon bara gick förbi. Bra koll dom har. NOT! Dumjävlar!

Annars käkade jag och Anna kinamat och kollade på TV innan. Godis köpte vi också. Har kollar på spök-program på TV nu och jag är lagom uppskrämd innan läggdags :P

Ska lägga mig nu iaf. Skriver mer imon. Vill bara avsluta med att skicka en stor krya-på-dig-kram till Lolli i Eksjö. Hoppas att ditt knä blir bra snart! :)

Arsenal - Real Madrid 1 - 0 idag också. Adebayor! :D

Gonatt!

Dagens låt: The Real McCoy - Run away

Kommentarer
Postat av: Lolli

Tack Jockiii!!

Jag kommer till Halmstad på lördag!!! :D e du hemma då?

2008-08-04 @ 16:07:54
Postat av: Jocki

Nä, jag jobbar tyvärr på lördag men en god nyhet e iaf att nu i söndags va sista gången det va öppet på en söndag. Det betyder att jag kommer till Halmstad runt lunch på söndag istället för på kvällen :) e du kvar då?

2008-08-04 @ 17:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0