Sista tisdagen på jobbet..

..va det idag. Men jag vaknade naturligtvis inte upp på jobbet utan i Halmstad. Väl uppstigen durrade jag och käkade lunch. Sedan glodde jag och Anna lite på OS och sedan va det dags att gå till stationen. Tåget va segt som vanligt och nu har bajs-SJ börjat fråga alla "som ser ut att vara äldre än 26" om deras ålder. Ser jag ut att vara över 26 år gammal? Dom frågade även om åldern hos en tjej och vet ni vad hon svarade...? 17! Om man måste fråga efter åldern hos en 17-åring bara för att man kanske tror att denne försöker slippa billigare undan genom att åka på ungdomsbiljett, har man fan problem. SJ är ett enda stort problem! SJ är antagligen det sämsta företaget med monopol någonsin. Hade jag haft råd hade jag startat mitt eget företag: Jockes Järnvägar. Det ni!

På jobbet va det dött....trodde jag. Det blev annat ljud i skällan när jag fick reda på att det skulle va en catering på 75 pers uppe i Eskils Källare på Fästningen och att Hus 13 naturligtvis stod för kalaset. Därför blev det såhär:

Jag kom in, dirrade bort ett maffigt diskberg som vanligt, hade "håltimma" i typ en och en halv timme medan jag väntade på den samlade disken där uppifrån, fick in allt på en gång som vanligt och det tog fram till 12 att bli klar. 20 spänn i dricks speglar inte kvällen men när det är företag som äter där, får man ingen dricks då allt är betalt i förväg. Snåljåpar! Dock ska jag inte klaga. Jag har bara fyra äckliga dagar kvar på skitjobbet nu och sen är jag "ledig". Anledningen till att jag sätter ordet ledig inom citationstecken är att jag ju har hemtenta den 18:e och sen är det ju nollningen och salstenta den 29:e så därför kan man väl inte säga att jag är riktigt ledig. I Halmstad kommer jag däremot att vara och det är ju det som räknas :)

På fredag får jag min juli-lön (som jag hoppas och tror är feeeeeet) och på söndag får jag min bonus. Bonus!? tänker ni. Jag menar naturligtvis att jag ska räkna mina drickspengar i lådan. Det är ju enda anledningen till att jag sparat dom i lådan, att jag vill ha nöjet att räkna dom :) ska bli spännande att se hur mycket det är. Vågar inte chansa på någon summa egentligen men om jag måste så chansar jag lågt. Då blir jag inte lika besviken om det ÄR lågt. Över 2000 är det iaf garanterat..sedan kan det vara allt mellan typ 2500-5000. Vi får la se. Lovar att skriva hur mycket det är + att jag naturligtvis skriver hur fet min lön va ;)

Imon ska jag läsa i Catcher in the Rye hela dagen för att vara förberedd till hemtentan. Ska läsa så mycket som möjligt den här veckan och dessutom ska jag skicka in litteraturhistorieuppgifterna (<--- låååååångt ord :D) imon också. Nu däremot hittar jag the hay. Ska upp halv 11 så lite sömn bör vara fint nu :)

Hoppas Evvi har kul i Barcelona och att hon laddar upp ordentligt inför Nollingen :)

Gonatt å pöss!

PS. Anna är en ängel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0