Julen närmar sig..

..och jag känner mig inte särskilt annorlunda. Missförstå mig inte nu eller så. Jag är inte bitter eller något sånt. Det är bara det att jag inte får några julkänslor längre. När man va liten va julen den roligaste tiden på året. Man kunde knappt sova dagen innan för att man va så spänd på alla julklappar man skulle få på julafton. Nu är det bara tråkigt..

Visst tycker jag om att umgås med min familj. Men mer än tre-fyra dagar pallar jag inte utan att bli uttråkad. Varberg är väl inte världens roligaste ställe precis. Jag får ingen hemlängtan längre. Jag känner inte att jag måste prata med någon ur min familj. Här får ni än en gång se upp med vad ni antar; jag ogillar absolut inte min familj. Tvärtom! Jag älskar dom, precis som alla andra gör (well, nästan alla iaf). Dock nänner jag inte det där suget att man måste ha någon ur familjen nära. Det känner jag däremot med mina vänner istället..

Jag vet inte om jag är den ende personen i världen som tycker så här, men jag tycker att julen suger. Förutom fest på juldagen så är julen bara en lång, tråkig period då man inte har något särskilt att göra. Inget att göra, frågar ni argt?! Jo, det är ju så att vissa har syskon (så även jag) som dom bara "längtar efter att få umgås med eftersom det är deras bästa kompisar". Good for you, säger jag då! Men kom inte och säg att alla som har syskon umgås med dom. Förutom när vi kollar/spelar fotboll, umgås jag inte med min lillebrorsa alls. Kan inte tänka mig att umgås med mina föräldrar (ja, jag älskar dom, för tusende gången!). Spela sällskapsspel med familjen? Fy fan, säger jag! Vidrigt! Skulle aldrig hända!

Julafton då? Tomtar och paket? Betyder ingenting egentligen för mig. Jag skulle lika gärna kunna ta sakerna direkt i handen. Att ge bort saker är däremot roligare då jag gillar att se folks (glada) reaktioner :)
Att umgås med familjen? Trist! Att umgås med släktingar? Trist! Klä upp sig på julafton? Say what!? Nä, julen är avdankad för mig. Kommer aldrig att få igen den riktiga julkänslan så varför ska jag göra mig till? 

Fan vilken bitter jävel, tänker nog många! Bryr mig inte. Kan inte hjälpa att jag inte har någon julkänsla och att jag inte gillar att umgås med familjen och vara hemma i två jävla veckor, vilket i sig är helt fucking otänkbart! vad ska man göra hemma hos familjen i två hela veckor liksom!? Jag hatar att bara gå runt och vara. Då kan jag lika gärna gå i ide eller nåt..
Nä, kommer aldrig förstå mig på "familjära personer". Antar att jag antingen har vuxit upp eller så är jag redan död och har inga känslor kvar. Känner dock andra saker så det borde ju inte kunna stämma. Kanske är det olika för tjejer och killar. Tror att tjejer är mer familjära av sig, men jag kan ha fel..

Mat och fest är det enda jag ser fram emot iaf...å träffa mina vänner då! Älskar dom med :)

Någon som inte tycker att jag är helt dum i huvet? ;P

Tar sikte på juldagen och nyårsafton. Tur att jag har C-uppsatsen att göra emellan, annars hade jag förgåtts av tristess..

Jaja, nu ska jag lägga mig och sova tills den 25:e. See ya then..........................







Haha där blev ni allt rädda va!? :D
Trodde ni att jag inte skulle skriva nåt mer förren den 25:e eller? Ni kan va lugna, jag ska hålla er uppdaterade ;)

Puss på alla läsare........eller va fan....ni får en julpuss! *under mistel*

:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0