Juligt i Göteborg

Igår gick jag upp rätt så tidigt. Durrade och gick till bibblan för att plugga lite. Vid 13 gick tåget till Göteborg. Jag, syrran, Kicks  och Gurra samt Anna (som redan va på tåget) åkte mot Göteborg. Väl framme styrde vi kosan mot Femmanhuset. Där va rätt så mycke folk om man säger så. Vi mötte upp Ellen, och medan Anna, Kicki och Gurra va och åt, gick jag, Lolls och Ellen i lite affärer.

När alla återsamlats gick vi vidare upp i Nordstan. Nästa anhalt va en tvålaffär där man blev helt hög av att bara vistas. Därefter gick vi i lite andra juliga affärer innan vi bestämde oss för att gå till julmarknaden på Liseberg. Kön va inte nådig om man säger så. Men vi kom ändå in efter ett tag och vi började strosa omkring. Det va ruggigt mycke folk där inne så man kunde knappt röra på sig, men det gjorde vi i alla fall :P
Vi gick runt och kollade mest inledningsvis. Efter ett tag bestämde vi oss för att vi ville åka något. Hotell Gasten blev valet. Man fick gå på led medan massa figurer dök upp och skrämde en. Tycker inte det va så läskigt dock, utan bara att rummen va coola (speciellt det snurrande rummet). Vissa andra element skrek som stuckna grisar dock ;D

När vi kommit ut gick vi åter igen runt ett tag. Vi tröttnade dock snart och bestämde oss för att åka hem. Vi gick mot Centralstationen igen och såg, när vi kommit dit, att det gick ett tåg 19.40 till Halmstad. Biljetter köptes och vi tog tåget hem. på vägen hem plockade vi även upp en varsin pizza som vi senare käkade hos Kicko. Efter det spelade vi Mario Kart (som vanligt :P) för att sedan gå och lägga oss.

Det va väl typ en sammanfattning av gårdagen. Idag vette fan vad som händer. Lollis hund, föräldrar och lillebrorsa kommer hit idag så jag får typ hitta på nåt annat. Får se vad Kicko och Gurra gör lite senare :)

Veckan som kommer innehåller minst två fester. Först här hos mig på onsdag, sedan på Kåren på fredag när det är Minislaget. Ska bli kul iaf......speciellt med dom nya förutsättningarna...vi får la se vad det kan leda till :P

Nä, nu ska jag göra.....öh...något annat typ....see ya!

Kommentarer
Postat av: lotta

Lite besviken är jag allt att ni inte sa till mig innan ni begav er till lisebrg.... ;)

2008-12-09 @ 00:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0