Oaklake!

Jaja, jag tar väl det från början då :D

I onsdags va jag nere i Gånarp utanför Ängelholm och firade jul med Anna och hennes familj + släktingar. Vi käkade la en del och sen va jag så jävla trött så jag la mig vid 22 typ. I torsdags va det dags att åka upp till Eksjö och festa. Jag gick upp vid 07.30 på morgonen, vilket är sunkigt tidigt för mig. Jag durrade och gjorde mig iordning. En taxi hämtade upp mig utanför huset och körde mig till stationen i Ä-holm där jag väntade en halvtimme på tåget till Halmstad. Väl i Halmstad va jag tvungen att vänta ytterligare en timme på tåget som skulle ta mig till Nässjö. Det tåget tog två timmar och fyrtio minuter på sig att komma fram till N-sjö. Väl där irrade jag runt en stund som en full lodis först och sedan hittade Lolli mig.

Vi åkte mot Eksjö och Lollis hus där jag skulle sova. Träffade hennes föräldrar när vi kom dit, vilket va trevligt. Jag hoppas bara att dom har samma uppfattning om mig, men jag brukar "gå hem" hos folks föräldrar ;)
Lolli visade rummet där vi skulle sova och sen satt vi oss ner för att kolla tågtider för hemresan på Annandagen. Nu blev det dock inte så utan vi kom överens om att jag skulle stanna en dag till i Eksjö. Sagt och gjort, efter en stund kom även Kicko dit (vid typ lite i fem för vi skulle åka 5). Till min stora förvåning (ja, jag blev förvånad faktiskt :P) så fick jag två paket av dom. Ett spel som säkert är hur kul som helst - Rappakalja heter det och en tröja, som jag faktiskt har på mig just nu. Den är hur fin som helst och jag gillar den skarpt. Tack så mycket tjejer! :D

Vid 5 åkte vi till Hanna där förfesten skulle vara. Vi kom dit och gick ner i källaren och bänkade oss i soffan där. Sen kom lite mer folk (typ massa tjejer :D) och supandet tog fart. Vi spelade väl lite ölspel och snarrade skit som man brukar göra I guess. Blev rätt så dragen kan jag säga. När det va dags att gå höll jag på att skita på mig av skratt eftersom Ellen halkade på en isfläck och drattade på röva. Hon fick ont så jag fick dåligt samvete efter en stund. Jag kunde dock inte hjälpa att jag skrattade. Det va enbart fyllan som gjorde det, annars hade jag inte skrattat. Förlåt ändå, Ellen :)

Väl framme vid Hotellet (heter det verkligen bara "Hotellet"!?) inne i "centrala Eksjö" (;P) va det en rumpigt lång kö. Vi blev dock inte avskräckta utan vi ställde oss i den. Jag va grymt dragen vid detta laget så jag minns inte exakt vad som hände, men jag vet iaf att krvallstaketet gav vika utav allt tryck bakifrån. Det va nära att både jag och Lollis ramlade, men på något sätt gjorde vi inte det......om det va nån som tog tag i oss eller va det nu va :P
Minns också att jag muckade med dörrvakten. Eller muckade är väl fel ordval egentligen. Det va snarare såhär: Lolli stod framför mig i kön, som nu kom från två olika håll mot ingången. Det va folk som pressade på och vakten trodde att jag va den som gjorde det typ. Tror att Lolli blev inpressad mot väggen (va det inte så, Lollis?) och att vakten frågade om jag inte skulle släppa iväg henne typ. Jag pressade då bakåt så att Lolli kunde gå in. Därefter släptte vakten in typ tio pers på sin andra sida. Sen, när jag trodde att det var vår sidas tur igen att bli insläppta, då släppte han på andra sidan igen. Sa väl nåt i stil med; "skit på dig" eller något sånt. Han blev iaf sur och sa att "jag släpper väl in gnällspiken så att han blir nöjd". Jag blev då sur och pekade finger åt honom. Han kollade, såg dum ut, och vände sig om. That's all folks! :D

Väl inne skulle jag hänga in min jarra i garderoben där nere. Det va dock fullt så jag gick upp istället. Sen minns jag inte exakt i vilket ordning jag gjorde saker, men jag säger allt jag kommer ihåg ändå :P

Jag dansade en period med Hanna. Sen gick vi till baren och köpte nåt att drirra. Då träffade jag på Lollisen och Linnéa. Lolli hade skadat handen på en glasbit så vi gick bort till toan. När dom kom ut igen tror jag att vi dansade. Ville ha lite "rumpdans" (ja, det är ett interskämt) men låtarna va inte så rumpdansvänliga precis. Försökte dock ändå, vilket funkade sådär om jag ska va ärlig :P
Jaja, vi dansade och vi gick omkring typ. Vi va där ända tills dom stängde vid två iaf, vilket va läääääääääääänge ;P
Det va dock roligt och jag blev chockad av hur kaotiskt lilla Eksjö kan vara! :D

När vi kom ut hade jag följe med Linnéa och Lolli hemåt (eller ja, hemåt för Lolli iaf :P). Efter vissa missöden på vägen kom vi iaf hem och gick och la oss direkt. Va dragen som en gås :P

När jag vaknade (inte kvart i åtta som vissa individer ;D) snurrade världen. Jävla alkolärr asså! :D
Durrade och slaggade med Lolli i soffan ett tag. Vi fikade också och sedan bar det av till Lollis farmor (fan! Vet du vad, Lolli? Vissa av dina kusiner sa fan mormor til henne när jag tänker efter.....är det jag som är dum i huvet eller... *konfunderad*). Där fick jag träffa väääääääääldigt många av Lollis släktingar. Kusiner i klasar växte det där inne. Jag gillar inte sånna tillställningar egentligen, men om jag ska va ärlig tyckte jag att det va rätt så trevligt, även om vi va där ett bra tag :P

Bosco va en trevlig kille måste jag bara säga. Synd att han inte bor i Halmstad. Stina va dock lite bitchig ;P
Nä, men jag blev inte ens uttråkad så det va helt ok. Faktiskt mysigt :)
Vid typ 6-tiden åkte vi hem igen och jag drog in en madrass till ett annat rum där vi skulle sova för Lollis lillebrorsa Fredrik och hans tjej skulle sova där vi sovit natten före. Sen åkte vi till Hanna.
Där spelade vi Abba-singstar och drack julmust. Är väl inte så himla haj på dom låtarna men efter Lolli (som typ är gjord för det spelet ;D) är jag faktiskt bäst! Tro det eller ej! :D
Sen kollade vi på Drömkåken, vilket aldrig är fel. Sen åkte vi hem och sov :)

Vaknade vid ett idag. Skulle gått upp tidigare men det sket sig :P
Durrade och käkade för att sedan få skjuts till Näsjjö station av Lollisen. Ett tårfyllt farväl.........okej, ett vanligt farväl då? ;D och sen till tåget. Satte mig ner och skulle just sjunka in i en djup dagdröm resten av resan när en av mina gamla polare från Varberg, David Norrman, och hans tjej satte sig bredvid mig.....av en slump alltså :D
Resan gick alltså rätt så snabbt då jag snarrade hela tiden. Tack för den, Davve! ;)
Gick hem, satte mig för att glo på Harry Potter när Johan ringde på. Gick in en stund till Filé och kollade när han, Leo och Johan satt och runkade till WoW och andra diverse saker :P

Dom gick ut för en stund sen och jag är inte så festsugen. Ska kolla lite på TV och sen lägga mig. Imorrn blir det C-uppsats.

Mitt första (och förhoppningsvis inte på långa vägar sista :D) besök i Sveriges metropoliska trästad Eksjö va mycket roligt. Kom dit för att umgås med Lolli, Kicki och andra människor och det gjorde jag också. Gillade allihop och jag tror banne mig dom flesta tyckte om mig också! Tro DET eller ej! ;D
Lolli, du är världens bästa som stod ut med mig i en extra dag till å med. Hade det hur mysigt som helst och jag åker med glädje tillbaka på onsdag igen :)

Hälsa dina föräldrar och tacka dom igen och säg till Linnéa, Hanna, Ellen och Madde att jag gärna träffar dom snart igen :)

Nu blire TV minsann! Puss på er! <3

PS. för bilder från juldagen hänvisar jag er till Lollis Facebook om nån vecka eller så när hon kanske lägger ut dom där DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0