Greetings from baaajslagen...

Hej igen! 

Tyckte det var dags nu att skicka ännu en hälsning från smålands mööökaste skogar. Inte för att det har hänt jättemycket sen sist, men jag kan tänka mig att ni är nyfikna på liv.:P eller nåt... Just nu sitter jag i köket och sipprar på en kopp kaffe, mums.. Utanför snöar det! Hos er oxå? Den här bilden tog jag förra veckan.. Tänkte att det ev. kunde stärka eller frambringa julkänslor som jag för övrigt inte har sett röken av ännu. Synd.. men visst är det en trevlig bild. Mammas o pappas trädgård, nej det är inte min lekstuga.:) I wish! 


Så vad har hänt sen sist? Mjo, förra tisdagen släpade syster med mig till ullaredet, har nog aldrig spenderat så lite pengar på gekås..många frestelser. billigt billigt. Men syster lyckades få med sig X antal kassar hem. Trodde först inte att vi skulle komma fram till ullared då det var pissigt dåligt väder,snö o slask.. Dessutom hade vi en ettrig långtradare efter oss största delen och han fann mycket nöje i att blinka på oss med jämna mellanrum. Kan ha berott på hastigheten vi höll, men va tusan..
         I onsdags ringde jag till blodcentralen, jag tyckte att det var på tiden att jag gjorde en liten tömning.. Hade ju inte varit där på mer än ett år. dåligt.:S Hur som helst fick jag tid samma dag, så jag satte mig på cykeln upp till vmo sjukhus. Jag kan tycka att det är väldigt trevligt på blodcentralen. Jag vet, det låter ju inte så sexigt kanske, men när man kommer in så har de ett litet väntrum och där står det uppdukat med bullar och pepparkakor. Man måste ju få i sig lite föda när man har gett blod.:) Me likey. Sköterskan eller vad det nu kallas på den avdelningen, hade pluggat i Umeå, så vi satt och tjötade lite om det ett tag. När jag var färdig fick jag ju på sedvanligt vis välja en pryl i deras trevliga prylhylla. Det fick bli en värmeljushållare från ittala..finfin! 4½ dl "lättare" gick jag upp till avdelningen där mamma jobbar. Hon fick äran att bjuda mig på lunch.:)
        I torsdags hade jag tid hos tandhygienisten och jag hade väl inte de bästa känningar inför detta möte. Brukar ofta ha nåt litet småhål som måste lagas.. men icke denna gången! :) Hon tyckte det såg bra ut.. Dock har jag en visdomstand som bråkar med mig nu, så jag lät henne skölja rent men nån braig lösning.. Efter tandläkarbesöket tog jag cykeln ner till apladalen och sporthallen. Nu skulle det ju införskaffas gymkort och så blev det. Ett enmånadskort till gymmet och simhallen. Kan jag ju passa på att basta och gotta mig emellanåt. Förresten, ett par ord måste sägas om detta gym. OMG, det håller ju inte kårgymmetklass på långa vägar. Det ena rummet med alla maskiner är helt ok, det funkar bra liksom. Sen finns det ytterligare ett rum där det fria vikterna finns + 2 ubersunkiga löpband. I detta rum doftar det konstant murkig mansodör.:S Jag antar att det bara är att grabba ballsen så att säga. Man kan ju inte låta det stå i vägen..eller..hmm. Nog om det.

I helgen har jag hunnit med att fota min pappa i köket..heheheh Jag har oxå varit ute hos min äldsta syster och hennes sambo och hälsat på. De har världens galnaste hundar, 4 cocker spaniels.:) De är såå goa, men helt tossiga. I söndags var jag, mamma, pappa, syster josefine och systerson benjamin på julmarknad i apladalen http://www.varnamo.se/kulturfritid/apladalen.4.18ff2710e077ef56080001972.html.. Mycket trevligt. Tyvärr gjorde den inte så mycket för min julstämning som jag hade hoppats.:P Har ni några tips på vad man kan göra för att få den där riktiga julkänslan?? Jag har prövat med julmusik, myspysbelysning, julkortsskrivande.. Kanske borde baka nåt juligt..hmm


                                                            


Nu till dagens roligaste enligt min mening.. Jag fick veta idag att jag har blivit antagen till dietistutb.!! weiii. Så himla kul.. Dessutom har jag ev. kirrat boende oxå. Visserligen bara ett enkelt studentrum, men ändå..Blir nog great.:)

Är superavundsjuk på att ni ska ut och svira idag.. Jag vill oxå! Blir inte mycket festande för min del, snarare inget festande, men men. Ingen av mina polare hemma här ju.. Får la hålla mig till jul och nyår och allt vad det innebär..Längtar!

Well oh well.. Nu ska jag packa ner bikinin och sen bär det av till simhallen. Ett par längder ska jag nog palla idag.:P

Saknar er mucho! Hoppas ni mår väl allihopa..
Puss Eve*

Kommentarer
Postat av: eve

va fan hände med korten..??

2008-12-10 @ 11:29:39
Postat av: Jocki

Fixat ;)

2008-12-10 @ 12:39:25
Postat av: Jocki

Dessutom måste jag ju kommentera lite :P

Mansodör e ju aldrig fel och att grabba bollarna kan ju aldrig vara något dåligt ;D



Julkänslan är borta sen flera år dock och lär nog aldrig riktigt komma tillbaka :(



Kom å hälsa på snaaaaart!

2008-12-10 @ 12:47:27
Postat av: E

hahaha.. men jag menar ju typ mansodör=nersvettad pizzabagare som har legat nergrävd i en lufttät icakasse under jorden ett bra tag och sedan återuppstått för att förpesta tillvaron på gymmet..isch.;)

2008-12-10 @ 12:51:18
Postat av: Johan

Fusk! Här är det inte ens en liten kvadratcentimeter snö så långt ögat når, bara en massa vattenpölar :(



Ifall vi hade haft lite snö, så hade jag nog kunnat få dig i julstämmning Jocke! Skulle ligga och lura i snödrivorna, redo med snöbollar, när du kommer förbigåendes påväg till gymmet ;)

2008-12-10 @ 12:55:40
Postat av: Jocki

Din lömska jalapeño!! :D

2008-12-10 @ 13:14:44
Postat av: Lotta

Saknar dig Evve!!

2008-12-16 @ 23:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0