Cuz Im a guestblogger yes I am..


Okiii då har jag tagit mig såhär långt iaf..:) Är ju en bragd i sig då jag envisas med att påstå att mitt liv knappast ter sig intressant i en blogg, men nu har det ju hänt en del på sistone. Först, störst och främst är jag numer inte längre halmstadbo, vilket just nu bara känns allmänt tradigt. Förberedelserna för denna flytt har pågått ett tag med lite småpackande i taget, snacka om att man hinner samla på sig en del crap under ett år.. Kan verkligen rekomendera er att göra en ordentlig utrensning; bra för själ..och kropp(?). Well well.. I helgen skedde alltså det oundvikliga. I fredags fick jag underbar städhjälp av X antal polare + en bit sockerkaka som minsann piggade upp lite..(hahahah lätt som att sockerkakan hjälpte till o städa.. kul syn!) Tack till er!  Och för att inte tala om den utomordentliga bärhjälp jag fick av lollo, jocke o kicki i lördags då alla grejer skulle fraktas till vmo. Hade ju inte gått så snabbt utan er hjälp! Mamma o pappa var oxå mycket tacksamma.:) Iaf, vi släpade släpet med oss till småland igen där de flesta av mina attiraljer stuvades undan på syrrans vind, smidigt smidigt.. åtminstone för mig som fick dirigera det mesta jobbet.. Väl hemma hos M&P försökte jag organisera resterande ikeapåsar och resväskor, mycket kläder och annat krafs. Gav till slut upp, tog en extremt välbehövlig dusch och skuttade upp i soffan för o kolla på Hairspray. Satt samtidigt o kollade biljetter till umeå och nu är det spikat..typ. den 13 januari tar jag tåget till norrland..hup.

Söndag efterm. bar det återigen av till staden av halm, lägenheten måste ju besiktigas oxå. Sön kväll satt vi hos lollo och chilla. De andra käkade wok och jag snyltade lite.:) mumss.. Sedan skulle det då bestämmas vilken film vi skulle kolla på. Lollo hade varit så gullig och laddat ner Pride and Prejudice, som jag gillar så mycket.:)Det ska vara den gamla versionen, med gammal engelska och löjligt artiga meningsutbyten. Right? Så vi började titta på det ena avsnittet efter det andra, men insåg bittert efter det tredje avsnittet att det var allt som fanns hemladdat. Vi försökte febrilt med mindpower att öka på nedladdningshastigeten, tyvärr utan resultat. Istället tog vi oss an filmen En geishas memoarer.. Helt ok film.. Inte lika bra som boken dock.

Jahapp.. ni kanske undrar vad jag ska ta mig för i lilla värnamo?? Bra fråga.. I och med att jobberbjudanderna knappast har haglat över mig så ser det ut som att jag har en period av massa slapp och chill framför mig.. Skiljer väl kanske inte sig märkbart mycket från sista tiden i hstad, men där hade jag ju iaf mina homies.;) Här är några idéer på vad jag kan tänkas hitta på här i Vmo (kom gärna me fler förslag):
* Tänkte fortsätta vara duktig med min träning och köra en del pass i veckan.. Annars är väl risken, men mammas gräddsås och dyl. inom räckhåll, att jag spräcker brallorna till slut..
* Jag ska sticka en halsduk som sitter ihop.. ni vet. Mormor envisas med att jag borde lära mig virka, men jag tror jag håller mig till den ädla konsten of stickning..
* Aum aum aum.. börja meditera kanske? Alltid bra att får sina emotions i schack.
* Läsa minst en sjukt bra bok.. förslag?
* Tänkte agera hembiträde hemma hos M&P.. Skinande golv och hemlagad mat på bordet varje dag när de kommer hem efter en hård dag på kneget.. Lyxigt eller hur.:P Snällt av mig om inte annat..heh
* Har en liten systerson som mer än gärna hänger med moster evelina
* Minislaget!?!?!?!
* Åka till Karlskrona o hänga med militärerna..hehe nädå. ska hälsa på en polare där.;)

Kom gärna med fler förslag på kuliga aktiviteter jag kan sysselsätta mig med! =)

Hoppas du är stolt över mig nu Jocke..;) KOmmer med all säkerhet tillbaka och våldgästar din blogg!

Puss på er alla, jag kommer sakna er i massor ska ni veta!

Kommentarer
Postat av: Eveee

hehehe glömde ju skriva avsändare o allt.:S Oops

2008-12-01 @ 19:16:28
Postat av: Jocki

haha fan va gött Evvo! :D

Du har ju talang för detta! Vi får hoppas på en repris sanrt då! ;D



Saknar dig redan!



Näst sista punkten: ja!

2008-12-01 @ 22:39:07
Postat av: Lollo

hahahhaahahhaaa...

en halsduk som sitter ihop, skeeetasnyggt! lycka till vettja, stickning is dah shit. Du kan ju börja klä stolpar och liknande me då i Värnamo ;9

Läs Gracelin O´Malley av Ann Moore.. första av tre, helt underbara!!

Minislaget e självklart, trodde jag du redan visste :D

Puss å smisk

2008-12-02 @ 15:31:41
Postat av: Lollo

hahahhaahahhaaa...

en halsduk som sitter ihop, skeeetasnyggt! lycka till vettja, stickning is dah shit. Du kan ju börja klä stolpar och liknande me då i Värnamo ;9

Läs Gracelin O´Malley av Ann Moore.. första av tre, helt underbara!!

Minislaget e självklart, trodde jag du redan visste :D

Puss å smisk

2008-12-02 @ 15:32:55
Postat av: Lollo

hoppsan...:S

2008-12-02 @ 17:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0