5 poäng imorrn?

Dagens extas: Manchester United-Manchester City 1-2!!!!!! Det hela inleddes fint med en minnesstund för München-katastrofen 1958. Det var faktiskt väldigt fint, fick gåshud över hela kroppen. Om det gav mig gåshud så gjorde matchen det definitivt också. Inför omgången ledde Arsenal med 2 poäng före Man U och 6 före Chelsea. Pesonligen trodde jag inte att United skulle tappa poäng men City proved me wrong :). Tack för det! Vassel inledde iaf med att göra 1-0 till City i den 23:e minuten. United hade ingenting och Christina Ronalda var helt värdelös, för en gångs skull. 2-0 kom också i första halvlek (45') och det var Citys nyförvärv Benjani Mwaruwari som "axlade" in den. Benjanis målgest sedan är nog den grymmaste jag någonsin sett! Mot Unitedfansen! :D

Andra halvlek blev aldrig riktigt spännande och Utd:s mål kom i 92:a minuten genom Carrick. Gött som fan va det iaf och imon har Arsenal alltså chansen att, hemma mot Blackburn, skaffa sig en ledning i PL på 5 poäng. Det behövs verkligen inför den tuffa perioden som väntar nu. 

I övrigt så vann Egypten i finalen av ACN över Kamerun med 1-0 och Chelsea fick bara 0-0 hemma mot Liverpool. Så det har varit en helt okej dag :).

Dagens garv: domaren i Chelsea-Liverpool, Mike Riley, blev "nedskjuten" av en boll och hela publiken jublade när han föll till marken, rakt i en lerpöl :P. Jag garvade!

Imon gäller det för Arsenal att vinna för att ha fem poäng ner till närmaste lag. Det klarar dom! Håller alla tummar och allt annat för dem imon iaf! :)

Imorrn är det även skola kl 13. Grammatik närmare bestämt. Sedan vid 3 är det gym och sen hem och kolla på Arsenal vid 21. På onsdag är det först tenta på morgonen och sedan overallsinvigning och sen fest! :D

Nu ska jag sova så att jag inte avlider på lektionen imon :)

Dessutom måste jag säga att Lollo är SÖT! ;)


Va va vooooom på er!!! :)



image5

                                                 Dagens hjälte! Benjani Mwaruwari!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0