Bottenham

Sitter och kollar på Aston Villa - Newcastle. 4-1 till Villa står det efter att Carew gjort ett äkta hattrick i andra halvlek. Aston Villa är verkligen på gång i år. tror aldrig att jag sett dem så bra som just nu. Newcastle å andra sidan måste vara ett väldigt jobbigt lag att vara supporter till. Inför varje ny säsong köps spelare för hundratals miljoner kr in och målet för säsongen sätts någonstans vid en 5-6 plats i ligan. Ändå, när vi summerar säsongen, måste vi slingra ner till mitten av tabellen (typ 11-14 plats) för att hitta The Magpies. Rätt så sorgligt enligt mig, men Newcastles fans (jag beundrar er för ert tålamod) kan iaf glädja sig åt att det finns ett lag som är sämre, år ut och år in. Gissa vilket! Sp*rs såklart! :D


Skulle behöva använda hela dagen till att skriva om hur usla Tottenham verkligen är men nöjer med att säga detta: det är nämligen så att för några veckor sedan vann Sp*rs över Arsenal för första gången på 21 matcher, i ligacupen(!) som är den minst prestigefyllda av dem alla. Dessutom spelar Arsenal oftast bara med sina ungdomar i denna turnering, för att ge dem speltid. Nu var det så att Sp*rs såklart ställde upp med sitt ordinarie lag (behöver jag säga mer?) och lyckades vinna med hela 5-1 på Shite Hart Lane. Efter slutsignalen jublade Tottenham-spelarna som om de vunnit Champions League eller något. Kan förstå att de tyckte det va kul att äntligen slå Gunners, men fy fan vad patetiska dem är! Jag va inte ens ledsen efter förlusten (jag brukar bli det efter Arsenal-förluster) vilket tyder på att den inte betydde så himla mycket.


Än mindre betyder den när man tittar på de två matcherna i ligan, tidigare på säsongen. Båda vunna av Arsenal givetvis. 3-1 borta och 2-1 hemma (där Robbie "Miffot" Keane missade straff). Att Arsenal just nu leder PL, två poäng före Manchester United States och att Tottenham ligger 11 gör ju inte saken sämre precis. Arsenal-Blackburn på måndag är det som gäller! Emmanuel "Give him the ball and he'll score" Adebayor nätar igen för nionde matchen i rad? I hope so! :)


Om jag ska berätta något annat, som inte har med fotboll att göra, kan jag ju säga att jag å Ägget gymmade vid 12 idag och gick sedan hem hit å svepte ägg. Eller ja, Ägget svepte ägget :P
Anna är nere i Helsingborg hos en kompis så jag är ensam hela kvällen och eftersom både Evvisen och Lollisen är någon annanstans får det bli en kväll med Jackie Chan. Inget fel med det förresten! Jag har ju godispåsen för mig själv iaf, så jag överlever nog :D

Nä, nu ska jag kolla på West Ham-Birmingham. Kanske kan Sebastian Larsson näta igen..


Dagens låt (fan va töntigt egentligen :P): RusseTunes.com - Unknown


image3

                                                 Adebayooor! Adebayooor! Give him the ball and he'll score!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0