Hjärtslaget

Jag ska skriva om Hjärtslaget men först måste jag bara nämna, i förbifarten, att det faktiskt spelades fotboll igår också. Man U(sch)-Arsenal i FA-cupen närmare bestämt. Jag såg inte matchen pga att jag va å festade istället och det är jag glad för kan jag säga. 4-0 till Utd och total förnedring :( Det enda som kan rädda veckan nu är att Arsenal tvålar dit Milan på onsdag i CL. Come on you Gunners!!!!

Så till Hjärtslaget då. På morgonen i fredags kom Lolli förbi med ett flak öl. Hon hade dessutom lyckats med konststycket att "minta" ner sina vantar. You go girl ;) Sedan, vid 15 gick jag, Anna å Maaaaaartin bort till Kåren för incheckning. Därefter slingrade vi hem till mig igen och allt eftersom började folk droppa in och förfesten började. Vi satt å söp typ å gick till Kåren vid 9. Då hade de inte ens öppnat, vilket vi trodde, men vi kom in ändå. Väl inne blev jag först antastad, typ, av en tjej från Jönköping, som dock tröttnade när jag ägnade mer tid åt min hamburgare än åt henne :P. Sedan gick vi upp å där spelade vi fylle-kortspel med ett gäng tjejer från Västerås. Bytte märken gjorde vi också, minsann :). Stämningen va väl rätt så avslagen om jag ska va ärlig men det berodde nog på att det va så lite folk där. En rolig sak till hände dock innan kvällen va slut. En av mina soldaters (i lumpen) flickvänner, Åsa från trollhättan, hade fått i uppdrag av sin kille Markus att leta upp mig här i Halmstad. Hon lyckades. Jag hade absolut ingen aning om vem det va när hon sa "Hey! Olsson!" och ännu mer förvånad blev jag när det första hon gjorde va att krama mig. Trodde att hon va en förrymd mentalpatient först men när hon sa att hon va Markus flickvän fattade jag iaf :). Världen är bra liten....eller inte :P
Vi dansade ett tag iaf, tillsammans med Anna och Maaaaaaartin och sen gick jag å Anna hem..

Lördagen började med att Evvus messade och väckte mig. hon frågade om hon och Lollus kunde "crasha" på soffan utanför min lägenhet ett tag. "Ok" sa jag och gick in i durren :). Sedan käkade jag och Anna och Martin kom hit. Då va de andra på Kåren redan och vi begav oss dit. Vi hade kommit typ halvvägs när Bolli ringer och säger att dom är på väg till oss. Bröl å söl tänkte jag. Sedan satt vi från halv 2 till 6 hos mig och söp (Philip är en A-teamer) för att sedan gå till sittningen på Kåren. Vi stod i kö ungefär halva sittningen och andra halvan satt vi och käkade och sjöng(?). Köttet smakade kånkelbär så det åt jag inte men gratängen va väl ok. Det va en jävel som svepte en flska punch också och hur mycket ni andra än tror att han tål, vaknade han nog upp på akuten, magpumpad. Efter sittningen gick vi till mig igen och söp ännu mer. Philles kompisar kom lite senare men det enda dom bidrog med va bajs på golvet.

Vi gick till Kåren vid 22 och då va det lika dött som på fredagen. När det bögigt usla livebandet kom, kom det dock lit mer folk. Allt som allt va det ungefär lika tomt på Kåren som i Äggets hövve ;). Bra musik från DJ:n dock. Dagens garv va två stycken iaf; Phille och Phille. Först va han nära att ramla ner i källaren och på Kåren bytte det skägget bort sin T-shirt mot ett tygmärke. Way to go! :D
Summan av kardemumman blir iaf att Hjärtslaget kan suga min stjärt! Jag hade träffat mer folk om jag hade övernattat i en offentlig toalett..

Idag har varit en sk "mellandag" och inget har gjorts eller inte gjorts, förutom allt. imon är det grammatik vid 13 och sen gym. På onsdag ska Milan få spö! Nu ska jag käka något ätbart! Bröl på er!

Dagens låt: Alla låtar med ordet BAJS i!

Kommentarer
Postat av: Lolli, Lollus lr Bolli (whatever...)

hahhaha!! fan vilken styckning och en helt korrekt sådan oxå. särskilt d om att man träffar fler folk på en offentlig toalett!! hahah ... men lite skoj va d allt! :P

2008-02-17 @ 22:25:18
Postat av: jag igen...

fast jag antar att en del av idén e att man träffar folk från innan oxå, inte bara
nya. en liten reunion kanske ;)
nu ska jag sluta skriva jobbiga saker... inte min blogg juh!! :D

2008-02-17 @ 22:41:39
Postat av: Jocke

Såklart du ska skriva saker här, annars vet jag ju inte om du läser lr inte ;)

2008-02-18 @ 00:40:31
URL: http://joquim.blogg.se
Postat av: lotta

det ser ut som att ni hade massa kul på korten iaf! önskar att jag hade kunnat vara med!!!! :´( ...jockopocko du får allt börja kommentera i min blogg med annars vet ju in JAG att du läser min ;) hihi sakanr dig min ponny-hest! massa kerlek

2008-02-18 @ 13:04:40
Postat av: Anton

3-2-2-1-2 kanske :P inte en aning..
funkar ganska bra iaf. tack för du kollade min blogg. vann ett vad på det!

2008-02-18 @ 17:04:34
URL: http://hdee.blogg.se
Postat av: Linnéa

Hu ja, tänk om det är det. Dom hade inte sagt så mkt på läkarstationen dock, nåt snack om att röntga lungorna men calle sa att han hellre wait and see typ :) Bra beskrivning av hjärtslaget :)

2008-02-18 @ 17:21:59
URL: http://linneagunnarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0