Un hommage à ceux que j'adore

Anna: behöver inte säga så mycke egentligen. Du vet hur mycket jag älskar dig. Dagen jag träffade dig är den bästa dagen i mitt liv, även om jag inte visste om det vid den tidpunkten. Varje gång jag är lite deppig eller nere och världen är grå och trist, är det bara att titta på dig så skiner världen upp igen. Man skulle kunna säga att du är som en personlig sol som man kan ta fram när man är nere. Vet inte vad jag skulle gjort utan dig. Jag hade inte varit lika glad och lycklig som jag är idag iaf, det är säkert. Du är min vackra ängel. Gör vad som helst för dig. <3<3<3

Arsenal: började hålla på Gunners 1998 och har följt dem stenhårt sedan dess. Anledningen till att jag valde Arsenal är enkel; Ljungberg skrev på för klubben samma år + att tröjorna va (och är) oerhört snygga :)
Detta är som ett andra förhållande för mig (ja, ärligt) och om du vill ha mig, får du Arsenal på köpet ;)
Det är alltså tio år sedan jag började hålla på Gunners och jag tänkte lista några trevliga och otrevliga minnen.

Bästa minnen:

1 Ligaguldet 2003/2004 där Arsenal gick igenom ligan utan att förlora en enda match (Preston North End, 1888/1889 är det enda andra laget) och laget döptes till "The Invincibles". Henry vann skytteligan på 30 mål.
2 Inter-Arsenal 1-5 på San Siro, 2004, Champions League. Henry x2, Ljungberg, Pires, Edu. Henrys 1-3 mål är ett av de grymmaste jag sett. Tar bollen på egen planhalva, löper ifrån hela Inter, stannar upp och låter Interspelarna komma ifatt för att sedan rycka ifrån igen och sätta den i bortre hörnet. Jag skrek :)
3 Thierry Henry, 226 mål i Arsenal. Legend! Nuff said!

Sämsta minnen:

1 Arsenal-Chelsea 1-2, Champions League, kvartsfinal, 2004. Jag va deppig i en månad efteråt. Arsenal hade 1-1 med sig från första mötet. Reyes gör 1-0 i slutet av första halvlek och allt ser bra ut. Då händer det. Först Lampard 1-1 och sedan Wayne Bridge (av alla blåa svin) 1-2 i 89:e minuten. Arsenal utslaget och Porto vann CL.
2 24 oktober, 2004, Old trafford. Arsenal har 49 matcher i ligan utan förlust och matchen står 0-0 fram tills den 70:e minuten typ då Wayne "Gristrynet" rooney filmar till sig en straff för Man U, som van Nistelrooy (Hästnyllet även kallad) slår in. Man U vinner med 2-0 och sviten är bruten. Mike Riley heter domaren och han är för evigt stämplad som ett svin..
3 Förlusten i Champions League finalen mot Barcelona, 2006 (1-2).

Arsenal kommer alltid finnas i mitt hjärta.

Lottis: om man leter efter en person med mycket energi, kan man sluta leta ;). Du är den spralligaste personen jag någonsin träffat. Man kan säga att du är en stämningshöjare. Det blir aldrig tråkigt när du är med. Tycker det är otroligt tråkigt att du flyttat, även om jag inte känt dig så länge. Men det behövdes inte så lång tid heller innan jag visste att jag tyckte om dig. Att jag har tyckt om dig mer och mer ju längre vi känt varandra är ingen överaskning för mig iaf. Vad jag vill ha sagt är iaf att jag tycker om dig jätte jätte jätte jätte jätte mycket och hoppas att du kommer på besök snart så jag kan visa hur mycket jag tycker om dig ;D. Kärlek i massor från din Hest, Lottis! <3<3<3

Lollis: har för mig att du va rätt blyg i början. Men det var bara inför "sånna du inte kände så bra" ;). Det verkar ha gått över nu, iaf när du är med mig. Du bråkar (;P) men jag tycker om dig otroligt mycke ändå. Hoppas att du har märkt hur mycket jag tycker om dig, annars får jag visa det mer ;). Pussa! <3

Evvis: du har alltid varit lite anti-mig ;). Men det gör inget, jag gillar dig ändå :). Kanske inte syns på utsidan men jag tycker om dig lika mycket som de andra. Hoppas du tar åt dig, för jag menar det :) puss på dig! <3

Sandy: det är synd att vi bråkade innan jul. Men det spelar ingen roll. Jag har sagt massa gånger att jag tycker om dig jättemycket och jag har inte ändrat mig. Tycker fortfarnde lika mycket om dig :). Hoppas att du kan vara med på lite fler fester framöver så att vi ses oftare :). <3

Phille: gängets egen A-lagare ;). Jag förlåter dig för att du hade sönder min jacka (om du bjuder på en öl på onsdag :P). Du e så go, skulle man kunna säga och det skulle dessutom inte va någon lögn att göra det. Vi borde kramas mer så jag kan visa hur mycket jag gillar dig ;D

Martin: my fellow Varburgare (smaskens!) :). Varbergare finns det inte gott om så de som finns måste hålla ihop ;)

Ägget: jag vet personer som ogillar dig för att du snackar så mycket. jag är inte en av dem. Jag ogillar dig för att du håller på AIK. Nä, skämt å sido, jag tycker att du är helt ok och det är dig jag har att tacka för gymmet. Väldigt tacksam för det. Jag har lärt mig att "stänga av" när du går igång som värst och det är antagligen därför som jag inte stör mig så mycket som andra kanske gör. Liiiiite jobbig kan du va ibland, men jag tror nog jag ska överleva ;)
Gym på måndag efter skolan som vanligt? :)

Josse: din fluor-tant :). Du ville att jag skulle skriva något om dig så nu gör jag det. Har lite svårt att förstå mig på din livsstil men som person har jag absolut inget emot dig. Förutom att du är bråkig då ;). En sak till också; Anna e min!


Nu vet ni hur känslosam man blir efter att ha spenderat kvällen ensam med Jackie Chan :P
Jag föreslår att ni njuter av detta ögonblicket, för det är första och enda gången i den här bloggen som jag kommer att skriva sånna här saker. Så håll till godo :D


Tout l'amour dans le monde à tout le vous! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0