Champagne, mina herrar!

Idag vaknade jag halv 11. Jag gick upp och gjorde en skoluppgift. Sedan kände jag att jag började bli lite svag i överkroppen så då gick jag ut och hämtade två hinkar i garaget. Vad ska jag göra med två jävla hinkar, tänker ni nu? Jag tog först en massa småsten från vårt grönsaksland och la i hinkarna. Sedan tog jag en stor sten och la i varje hink. Därefter hämtade jag en våg och vägde hinkarna. Båda vägde 15 kg. Därefter tränade jag. Inte för att jag vill låta som en träningsnarkoman eller nåt, men det kändes fan bra efteråt. Jag har ju inga tillfällen att gymma nu i sommar och då kommer jag ur rytmen. Det enda jag tränat hittils i sommar är magen, vilket funkat grymt bra iofs eftersom mina magmuskler är som sex stora jävla äpplen just nu. Känns gött och ser gött ut :P
Dock vill jag även träna andra muskler på överkroppen i sommar, även om jag vet att jag inte kommer förtvina om jag inte gör det. Därför fixade jag lite gratis-redskap. Smart va? ;)

Vid 17 väntade ännu en bajsig dag i disken. tisdag, onsdag och torsdag är s k mellandagar i disken; det händer inte nämnvärt mycke alls. Dock lyckas jag alltid få över 100 kr i dricks. Idag blev det t o m 110 kr. Dom stora drickspengarna kommer på fredag-lördag ju :)
I vilket fall som helst hände något på jobbet idag som jag tror är få förunnat. Ett gäng på fyra pers satt och käkade. Dom beställde in en champagne-flaska för 600 spänn. Dock drack dom inte upp allt, vilket vi (jag + två kockar) märkte efter dom gått. Flarran kom på något sätt in till köket därden blev stående. En av kockarna sa åt mig att hämta tre champagneglas och eftersom jag visste vad som väntade, gjorde jag det direkt. Sen kom det sig alltså att vi stod, mitt under arbetstid, och skålade i 600-kronorschampagne. Den va inte lite god heller. Champagne, mina herrar! Skål! :D

Imon ska jag göra min sista skoluppgift och sedan ska jag jobba igen. Inte så intressant kanske, men som ni ser hittar jag alltid något att skriva om ändå. Tycker att jag förtjänar en eloge som underhåller med ett nytt inlägg varje dag :)

Sen tänkte jag påbörja en liten serie här på bloggen. Ni kommer väl ihåg att jag för något inlägg sedan skrev att jag kanske skulle berätta om ett hyss jag gjort. Nu är stunden alltså kommen. Jag kommer berätta ett nytt hyss varje dag och när jag fått slut på hyss att berätta om (jag gjorde inte hur många som helst för fan :P) kommer jag lägga upp en omröstning på vilket hyss som är roligast. Det låter la bra? :)

Notera att nedanstående hyss ägde rum under en period som sträckte sig från 7:an till 8:an på högstadiet. Notera också att ni inte bör göta om detta hyss om ni inte är villiga och beredda på att springa som fan. Som ursäkt för mina illdåd under ovan nämnda period kan jag säga att min hjärna inte var fullt utvecklad och att den därför inte visste vad den gjorde. Alla hyss är utförda i verkligheten. Inga namn kommer att nämnas i texten, men det va jag, Viktor, Mårten och Sebbe....oj...helvete...jaja skit samma...här har ni ett hyss!

Dagens hyss:

1. Jag börjar med en av mina favoriter för att få upp ert intresse lite. Det va en kväll i oktober om jag inte minns fel. Jag, Viktor, Sebbe och Mårten va ute och hyssade. Det va kallt och mörkt. Vi hade bestämt oss för att busringa på några dörrar. Sagt och gjort så stod vi alla beredda att ringa på en dörr. Dörrens läge va perfekt för busringning då den kunde ses från ett mörkt skogsbryn bara tio meter därifrån. Tanken va att alla skulle springa ditt och gömma sig efter att jag ringt på. Men precis innan jag skulle gå fram säger Mårten till Sebbe: "jag slår vad om att du inte vågar pissa i deras rabatt". Naturligtvis skulle Sebbe bevisa att han visst kunde detta och ställde sig och pissade precis utanför dörren. Då passade jag på att springa fram och ringa på. Fy fan vilken fart Sebbe fick. Med byxorna nere sprang han efter oss in i den mörka skogen. Han snubblade flera gånger på byxorna och fick lera på sina ädlare delar. Vi garavde ihjäl oss och Sebbe slog oss medan vi garvade. Det va det värt! :)

Ett nytt hyss imon gott folk. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0