Damn! :O

Det är sällan jag blir chockad av våld på TV, avtrubbad (likt hela min generation) som jag är av allt våld jag redan sett. Idag hände det dock! Chockad är väl ett starkt ord, men förvånad över att det bara va 15-årsgräns på filmen måste jag ju va. Vilken film snarrar jag om? Den nya Rambo-filmen såklart..
Först vill jag bara säga att jag tyckte den va helt ok. Krigsscenerna va magnifika. Brutaliteten va....ja..ENORM!!!! Det finns ingen film, och jag har fan sett många brutala filmer, som kan mät sig med den här! Allverligt!? Det va barn som blev bajonettade hit, flygande huvuden dit, lemmar överallt och grymt mycke blod. Speciellt slutstriden, när Rambo slaktar med kulsprutan....jag finner fan inga ord för hur brutalt det är! Ben och armar, huvuden och kroppar bara flyger omkring. Grymt snyggt gjort, men fy fan va brutalt! Borde vara minst 20-årsgräns på den..
När jag, jag av alla personer, jag som är så avtrubbad av allt våld jag sett, sitter och skriker "fy faaaaaan" i soffan när blodet sprutar....då är det fan brutalt alltså! Vad säger jag om detta då? Se den!

Den andra filmen jag såg va National Treasure 2: Hemligheternas Bok. Egentligen en ganska töntig film, som ettan, men jag kan inte hjälpa det...jag gillar den. Att jag gillar den beror nog mest på mitt stora historieintresse. Jag blir grymt fascinerad av sånt. Hoppas att jag kan jobba med något som har med historia att göra i framtiden..

Annars har jag inte gjort ett skit idag. I vanliga fall skulle jag sett detta som en bortkastad dag i mitt liv, men icke den här gången. Varför? Jag behöver minst en dag i veckan då jag bara kan göra ingenting. Jobbar ju röven av mig och dessutom har jag ju massa skoluppgifter, usel som jag är, att göra. Imon ska jag alltså jobba igen, vilket suger pung, fast ändå inte. Pengar är ju alltid pengar så att säga :)

En rolig sak som jag fick reda på idag va att Evvi kommer till Halmstad på torsdag eller fredag. Jag kommer naturligtvis inte hit förren på söndag men då och speciellt på måndag kan det bli riktigt skoj. Måndagsklubben är ju på måndagar och jag vet redan att några personer vill va med. Det kan bli riktigt kul.....förfest här? ;)
Synd att inte Lolli kan komma bara. Rolighetsnivån höjs med 100% när hon är med. Det kommer dock fler tillfällen :)
Ett tips till Evvi är att om du fjäskar för Anna när du kommer, typ på fredag/lördag, kan du få både bakelser och se på dom filmerna jag nyss nämnt. Anna sov nämligen när jag tittade och hon har dom tills nästa måndag så.. *pika pika* ;) ;) ;)

Annars vet jag inte vad mer jag ska skriva om. Ska lägga mig nu. Skriver imon efter jobbet. Bör inte bli för sent. Förvänta er alltså ett inlägg runt 01 typ ;)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Lolli

hoppsan långkalsong!! 100% asså?? då kanske jag borde komma "hem" lite oftare... fan rätt korkat å inte spendera sommaren i Sveriges sommar- och partystad nr 1 :P hehehh... I'm a dumbass

hälsa alla från mig, lr om de läser själva kanske.. hejhej ;)

2008-07-09 @ 20:43:11
Postat av: Jocki

Jag vet inte om du är ironisk lr inte så jag vet inte riktigt vad jag ska svara..

Men jag menar alltid vad jag skriver, vare sig folk gillar det eller inte och jag tycker det är roligare när du e med å festar ja :)

2008-07-10 @ 01:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0