Det är de små sakerna som gör det!

Oh vilket väder..





..och grillen står på max!





Så sjungs det i första versen i Frondas alltid lika trevliga och trallvänliga låt "Rullar fram". Idag stämde det fullt ut!

Dagen började annars med att jag gick upp vid 11. Jag gick upp direkt när jag vaknade faktiskt och det är bara att konstatera det redan uppenbara; om det är fint väder är det mycket enklare att ta sig ur sängen än om det är uselt väder. Inte sant? :)
Direkt ut till fotbollsplanen med..





..och väl där spelade vi i lite över två timmar. Det va grymt varmt och jobbigt kan jag meddela men kul. Älskar fotboll! Men det visste ni nog redan.. ;)
När jag kom in va jag helt..






..och jag gick direkt in i durren.

Därefter va det dags för käk. Grillad kycklingfilé, bakad potatis, champinjoner, schalottenlök och aromsmör stod på menyn idag. Det va rätt så gott om man säger så :) efter maten la jag mig och bara njöt i skuggan ute i trädgården i min..






Vid 17 va det dags för jobb igen och om jag nämner direkt att jag fick 260 spänn i dricks kan ni ju gå tillbaka till min "Dricks-mätare" och kolla vilken jobbighetsgrad det va idag :P
Dock hände en sak som gjorde mig glad på jobbet. Det va ingen stor sak utan en väldigt liten. Diskmaskinen som jag dirrar i fick slut på torkmedel. Blöt disk vill ingen ha utan den måste va torr när den kommer ut ur maskinen. Sagt och gjort hämtade jag en ny dunk med torkmedel och kopplade in den. Problemet va bara att slangen som löpte till maskinen från dunkan vari torkvätskan kom från, fungerade inte. Då tog jag en chansning. Jag satte mig på golvet och höll i slangen samtidigt som jag drog igång maskinen. Efter att ha gjort detta 7 ggr hade vätskan hittat till maskinen och jag behövde inte längre hålla i slangen. Jag blev grymt glad att det funkade eftersom allt sånt brukar jävlas i vanliga fall. Små saker, som sagt :)

När jag kom hem upptäckte jag annars att jag hade bränt mig på axlarna..






..nähä!? Den bilden sög ju pung. Där ser man ju inte alls att axlarna är brända ju..fan ni får la helt enkelt tro på mig. Dom är helt röda iaf ;P

Annars har det varit en vanlig dag. Ändå hittar jag saker att skriva om. Det borde andra...host!..Lolli..host!..Evvi host!.. också göra även om dom inte tror att dom har något att skriva om ;)

Nä, nu ska jag lägga mig, klockan är rumpmycke ju :O

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0