Grymma tänder!

Anledningen till att jag inte bloggade inatt är enkel; jag jobbade till 01.15 och jag skulle upp 07.30 för att gå till tandläkaren. Jag är alltså helt förstörd just nu och ni som känner mig vet att jag inte kan sova på dagarna. Därför kommer jobbet idag vid 17 bli en plåga men jag får sova ut imon istället.

Igår hände en del saker kan man la säga. Först gick jag upp och durrade. Sedan gick jag och Anna en promenad bort mot Klackerup-området. Där stötte vi på Lolli + Kicki + Linnea som skulle hämta ut Lollis nyckel. Vi slog följe med dom och hämtade nyckeln. Därefter gick vi till Lollis nya lgh (med fin utsikt över min lgh för övrigt ;P) och bar in massa saker. Det första som slog oss när vi kom in va dock avloppslukten från toaletten. Det luktade inte nice om man säger så. Sedan flyttade vi även in saker från min källare och därefter åkte tjejerna hem till Oaklake igen (tror jag :P).
Kul att jag hann träfa dom och hjälpa till lite iaf. Blir kul i höst när alla bor så nära varandra :)

Vid 16 tog jag Örebajståget till Vbg för att jobba. Jag kom till jobbet vid 17 och det va fan ingen rolig syn som mötte mig. En sak kan dock kontateras innan jag går in på alla otrevligheter; den andra diskaren, Rebecka, är totalt, komplett, grymt värdelös! Hon lämnar alltid massa disk, hon städar aldrig, hon kan fan inte ens sortera tallrikarna i olika högar. Är det någon som säger till henne? Knappast! Är det någon som säger till mig så fort jag gör något litet misstag? Japp! Direkt! Jävla svin!

I vilket fal som helst va det värre än vanligt på jobbet igår. Förutom att det låg ett berg av disk och väntade på mig, va också kranen + slangen som jag använder för att skölja av disken med (för att den ska bli ren lättare) trasig och läckte. Den gick inte att använda utan att det sprutade vatten överallt. Därför fick jag diska allt två gånger för att få det rent. Det va grymt sinkande! Att det första jag gjorde när jag kom dit va att skära mig rätt så djupt i tummen (bild), gjorde ju inte saken bättre precis. Blodade ner allt jag tog på och en av kockarna va tvungen att lägga tryckförband på den. Resten av kvällen va det rätt så lite folk, ända fram tills 22 då det kom typ 30 pers samtidigt. Dom satt och skrålade (på en tisdag!!!!) fram till klockan 00.45 typ. Sedan städade jag och cyklade hem. 8 timmar + en kvart jobbade jag. Mycke för en tisdag. Dock ska jag inte klaga (även om jag är totalt ledbruten) eftersom jag tjänade bra med pengar + att jag fick 110 spänn i dricks.

Jag har bestämt mig för att alla pengar som jag får i dricks, ska gå till en ny DVD, då min gamla avlidit. Hur fin och bra DVD det blir beror på hur mycket jag får i dricks under sommaren. Det bådar dock gott. Efter att ha jobbat typ 16-17 ggr (tror jag) har jag redan fått en bra bit över 1000 kr i dricks. Har ju en och en halv månad kvar också! Haha! Det kanske räcker till en Blu-ray till å med :D
Fina filmkvällar i höst nalkas iaf ;)

För att gå tillbaka till min förehavanden, kan jag säga att jag la mig inatt runt halv 3. Jag gick upp halv 8. Tandläkaren väntade och jag hade inte varit hos dom på typ två år. Därför förväntade jag mig att ha massa hål (som vanligt, vilket inte är så konstigt med tanke på hur mycke godis och läsk jag häller i mig :P). Resultatet av besöket blev dock det som det alltid blir; inga hål, fina tänder och en ändring från förra gången: mycke bättre tandkött. Jag har grymt starka tänder helt enkelt och det är väl något att va stolt över I guess :)

Nu sitter jag alltså här, seg som en våldtagen rullator och ska just börja skriva på en skoluppgift. När den är klar, vilket jag hoppas den blir snart, ska jag gå ut och sola i trädgården då vädret här i Vbg (och säkert på många andra ställen också) är grymt bra. Så ni får ha det bra tills nästa gång jag skriver och om inte.....skit ner er!!!! :D

En uppmaning: akta dig för våldtäktmän på första våningen, Lolli! Dom dansar inte! ;D



                                                   Aj! :( (hehe det ser ut som en.....) :P













                                                             Kan kosta på mig ett leende ;)

Kommentarer
Postat av: Martin

nu förväntar jag mig att du hjälper till när jag flyttar in om några veckor :)

Om du ändå kopplat in din dator till tv:n är det la rätt onödigt att köpa en separat dvd-spelare? Då får du ju också ljudet ut från datorhögtalarna.

See ya!

2008-07-02 @ 12:05:22
Postat av: Jocke

hehe det har du väl rätt i I guess :)

Får la se om jag e i Halmstad då. Söndagar, måndagar och halva tisdagar e jag där så om du lyckas pricka in nån av dom dagarna e det lugnt ;)

2008-07-02 @ 13:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0