Joakim Olsson, diskare/kock, 22, Varberg

Så hade det stått om jag varit med i Aftonbladet. Min kropp är helt utmattad och den hinner aldrig återhämta sig fullt ut heller eftersom jag bara har en hel dags ledighet. Idag jobbade jag bara 4 timmar men det kändes fan som 10. Det va totalt kaos på restarangen och det va då det hände; det va nämligen bara en kock som arbetade idag pga att det inte väntades bli så mycke folk. Han hann uppenbarligen inte med allt på en gång och jag kallades in i köket för att steka lammfärsburgare och steka lubb (en firre). Det hör inte till mina vanliga sysslor och jag fick även göra massa andra saker, typ skära grönsaker, bröd, ost och dylikt.  Allt gick dock bra och jag fick beröm efteråt med orden "du har just fått en ny anställning som kock" :P
Mellan allt matlagande hann jag även med att diska, samt tvätta och städa lite. Jag gör typ allt på restaurangen nu. Borde jag be om löneförhöjning? :D
13 till 17 jobbade jag iaf och sedan gick jag hem för att durra och åka till Halmstad 18.19. Ska strax komma tillbaka till det men först vill jag bara skryta lite till vad gäller dricksen. Ska snart ta ett kort på drickslådan så ni får se men jag skulle uppslatta summan i nuläget till, inräknat de 579(!!!) kr jag fick i lördags, att vara typ 3000-4000. Då har jag lite mindre än en månad kvar att jobba också. Trodde knappt jag skulle få ihop till en DVD med hjälp av dricksen men nu kan jag köpa flera stycken :P

För att gå tillbaka till tågresan kan jag berätta att biljettautomaten på stationen i Varberg sa att tåget va fullbokat som vanligt. Ok, tänkte jag. Jag får la stå upp då. När jag kom på tåget, som va 18 minuter försenat för övrigt, va det bara halvfullt och gott om sittplatser. Jag blev därför tvingad att köpa en dyrare biljett på tåget än vad jag hade varit tvungen att göra i automaten. SJ, om någon av er läser detta: SUG MIN FETA, SLADDRIGA RÖV ERA STORA, INKOMPETENTA JÄVLA KÄNGURUKUKAR!!!! :@
Jag hatar SJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

När jag väl kom till Halmstad mötte Anna och Bosse mig på stationen. Vi gick först till Hemköp men där va allt slut så vi gick till Maxi istället. Där köpte vi godis och käk (Carbonara) för att sedan gå hem till mig och kolla på TV. Nu har jag kollat på två avsnitt av Most Haunted (Hemsökta Hus), vilket är rätt töntigt men jag gillar det grymt mycke om jag ska va ärlig :)

Om det är fint väder imon ska jag antagligen till beachen med Evvi och hennes polare samt Anna. Håller alltså tummarna för fint väder. På tisdag hoppas jag att jag hinner träffa Kicki och Lolli innan jag åker. En kram eller två ska man la hinna med iaf ;)

Nu ska jag lägga mig å sova. Skriver mer imon :)

Dagens låt: Arash feat. Rebecca - Suddenly

Kommentarer
Postat av: Martin

hett tips om du inte visste: köp 10-pack biljetter för sträckan Varberg-Halmstad så blir det billigare, och så kan man ju alltid låtsas sova när det är dags att visa biljett så sparar man många slantar!

2008-07-21 @ 16:34:36
Postat av: Jocke

hehe tack för tipset. Jag brukar lyssna på musik och bara ignorera konduktören oftast :P

2008-07-21 @ 19:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0