Kaotisk kväll med många känslor

Jag är helt färdig. Igår jobbade jag från 17 till 01. Inte så farligt tänker väl ni då, men fy fan va jävligt det va! Inte en stunds vila fick jag. Så fort jag bara ut något från disken, kom det in dubbelt så mycke igen. Det kändes som om det va en miljon människor där, även fast det inte såg ut att vara särskilt många alls. Pga allt springande och lyftande etc är jag nu helt förstörd och har verkligen ingen lust att jobba idag. Då är det tur att Sandra från restaurangen ringde innan och sa att jag kunde komma in 17 istället för 14 som va bestämt sen innan. Gött! Det är ju medeltidsdagar på Varbergs fästning nu så det är grymt mycke folk och eftersom restaurangen ligger just på fästningen, är det dit alla turister (mest tyskar) går. Men jag ska väl egentligen inte klaga alltför mycke. Förutom att jag va duktig igår och gjorde en hel uppgift i litteraturhistorian och förutom att jag tjänade över 850 spänn på lönen, fick jag även 380 riksdaler i dricks. Ja, ni hörde rätt! 380 spänn....i dricks!!!! Det är för fan nästan fyra normala timlöner. Helt sjukt grymt!

Tog mig en titt i min lilla låda där jag förvarar alla mina drickspengar. Den är proppfull med sedlar redan. Jag tänker dock inte räkna på hur mycket jag har ännu. Det gör jag efter sommaren. I den här takten lär jag lätt komma upp, om mina beräkningar stämmer, i minst 5000 spänn. Det blir alltså ingen dålig DVD/kabel :P

Nog om jobbet för nu. Jag vill skriva om en annan sak som jag upptäckt, kanske inte på senare tid, utan redan för ganska länge sen. Dock har jag aldrig riktigt brytt mig om att kommentera det förut.
Jag är iaf en person som gillar att säga vad jag tycker om saker och ting, vilket ni som känner mig bör veta vid det här laget ;)
Det inkluderar alla sorters känslor, både för personer jag tycker om och för sånna jag inte tycker om. Dock har jag märkt att det inte alltid, och inte med alla personer är så smart att säga vad man tycker, varken om den personen man pratar med eller om andra personer. Vissa tycker helt enkelt inte om att jag är så rakt på sak.
Det jag vill säga är att om du vill vara kompis med mig får du räkna med att jag säger vad jag tycker om folk. Det finns inget som kan ändra på det och jag tänker definitivt inte ändra på mig. Nu är det sagt :)

Sen vill jag bara ge en hink med härsken avföring till alla människor som går/cyklar mitt i vägbanan och inte bryr sig om ifall det kommer någon bakifrån som cyklar snabbare än deras sketna snigelfart. Blir lika arg varje gång!!! :@
Dessutom har dom mage att bli förnärmade om man cyklar förbi nära dom. Skyll er själva, era långsamma sumprunkare!!!!

Nä, nu tänkte jag faktiskt slingra ut och lägga mig lite i skuggan, eventuellt solen och lata mig tills jag ska jobba. Gött som faen säger jag! :D

Imon blir det Halmstad! See ya!

Dagens låt: Russetunes - Teenage mutant ninja turtles

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0