Longing for Halmstad

Jag är trött på Varberg och jag är trött på att dirra i det där lilla sketna diskrummet. Just nu önskar jag bara att det ska bli 15 augusti så att jag slipper skiten. Till råga på allt så ska jag ju jobba hela söndgagen nu på söndag. Jag hade hoppats att jag skulle kunna va ledig på tisdagen istället men det finns folk som motverkar mig på restaurangen och säger att jag inte alls behöver vara ledig då och att jag klarar mig ändå. "Vill du inte tjäna pengar då?", säger asen. Jo, men jag vill fan vara ledig något också, era jävla gnagare! Fatta att jag har jobbat 6 dagar i veckan hela sommaren och att jag är sliten! Desutom, de som säger detta, har haft minst två veckors semester och då är det ju jävligt lätt att säga att man orkar. Skit på er!

Igår va annars en jävligt lugn dag på jobbet och det enda jobbiga va mega-disken som väntade när jag kom in pga att den andra diskaren(?) va sjuk. Hon är alltid sjuk eller har ont nånstans så jag får ta hennes pass hela tiden. Sliten! Dessutom är jag trött på att bo hemma och misstolka inte detta som att jag är otacksam för att det är jag inte. Jag är jätteglad att jag får mat och sånt här hemma och det är skitbra, men alla ni som flyttat hemifrån vet att när man väl flyttat, är det inte kul att "flytta" hem igen..

Iaf, i måndags kväll va jag och Anna först ute å gick. Vi träffade Evvi och hennes polare i Picassoparken och satte oss ett tag på deras filt för att snarra lite. Därefter slingrade vi vidare mot galgberget. Vid det här laget va det grymt fint väder och helt blå himmel i Halmstad så det va gött. Vi gick längst upp och kollade på den fina utsikten. Sen gick vi hem och tittade på film. Morgan Pålsson-filmen och en finsk film från 1989 som heter Vinterkriget. Den senare va grymt bra och jag rekommenderar den starkt. Speciellt till Tapio då den innehåller massor av finsk patriotism :P

Igår träffade jag Lollisen och Kicki en stund och hjälpte Lolli med lite saker innan det va dags att åka till Vbg igen. På tåget hamnade jag mitt i en grupp av snattrande kineser som pratade bakom ryggen på mig, bokstavligt talat. Vid 16.15 va jag inne på jobbet och det vet ni ju hur det gick redan. Slött, va ordet!
Idag ska jag jobba vid 17 som vanligt och det verkar bli ännu en slö dag (får vi hoppas).

Vill tacka min älskling för alla Hubba-bubbor hon gav mig i söndags också. Dom ska jag sluka nu i veckan ;)



 
                                                                  mmmm....Hubba-Bubba! :D


Sen hittade jag en person på Facebook som jag aldrig trodde skulle finnas på webben då hon inte visste "hur man kommer in på det här internätet" :P en blandning mellan en Eskimå och en Japan!




                                                               Charlotte "Sälen" Claesson

Därefter kommer en............BILDORGIE!




                                                    Jag efter jobbet. Notera som vanligt flottet i pannan :P




                                                                       Min älskling! <3




                                                      Det ser ljust ut för oss, Anna :P Höhö!




                                                                               Ego! :D

Höhö! Det får vara nog för idag. Nu tänkte jag ta itu med min nionde uppgift i litteraturhistorian och senare blir det jobb som sagt. Skriver dock mer inatt om det händer något speciellt på jobbet. Ciao!

Dagens låt: Europe - Cherokee

Kommentarer
Postat av: Anna Lundh

Vilken fint inlägg du har gjort min söta jocke. Om du klickar på min bloggadress ska du få se något sensationellt. Älskar dig!

2008-07-23 @ 21:03:39
URL: http://annalundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0