Nästa...Tylösand!

Så lät det på bussen idag när vi närmade oss vårt mål för dagen: Tylösand.

Annars började dagen med att jag gick upp runt halv 11. Anna va iväg ett ärende och sedan käkade vi lunch. Någon gång mellan 12 och 13 tog vi bussen från Österskans till Tylösand. För första gången va det grymt väder när jag är ledig och det skulle vi utnyttja till max. Väl på Tylösand träffade vi på Evvo och Westenheim som desperat försökte värva nya studenter till högskolan. Det va dock rätt dött där när vi kom ;)
Jag och Anna gick ner och la oss på den enda lediga fläcken vi hittade på stranden. De va rätt så fullt om man säger så.











Efter en stund, när jag och Anna tagit ett svalkande dopp, kom även Evvo och W-heim ner.



                                                          
Vattnet va riktigt skönt och jag badade hela tre gånger. Annars låg vi och stekte i solen och min bränna har förbättrats avsevärt :)

Vid kvart i fem bestämde vi oss för att det fick vara nog för denna gången. Vi tog vårt pick och pack och slingrade uppåt igen.


Vid den här tidpunkten hade även allt annat folk börjat gå också. Mycke berodde nog på att det va after beach 16-18. Vi valde dock att gå till närmsta busshållplats för att åka in till stan igen.


Bussen tog 50 stekheta minuter på sig att ta sig från Tylösand till Högskolan. Väl där durrade vi och frågade Johan om han ville hänga med och handla grillsaker på maxi. Det ville han. Vi gick och handlade revbensspjäll och andra trevliga saker och satte igång att grilla nere på Nyhem.






Det va riktigt trevligt må jag säga och gott va det också :D
Efter en stund kom även Evvo dit och snarrade lite och då blev det ännu trevligare såklart ;)

Efter att ha ätit oss mätta gick jag och Anna bort till Hemmakväll för att hyra film och köpa godis. Tre filmer blev det: Flood, No country for old men, Sweeney Todd. Såg Flood innan och den sög rätt så hårt. Dock va det fina kort-tillfällen på vägen hem, vilket ni kan se nedan ;)





Nu har jag suttit och glott på en film på TV och Anna sover sedan länge. Ska också lägga mig nu så jag orkar upp imon. Om det är fint väder blir det stranden igen. Tylösand eller Östra stranden? Vi får la se :)

Gonatt på er!

Dagens låt: Gyllene Tider - (Gissa vilken ;D).............................................................Tylösand såklart! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0