Onsdagskaos!

Det är det minsta man kan säga om gårdagen på restaurangen. Kom in vid 17 som vanligt och som vanligt väntade ett diskberg på mig. Bara att bestiga det! När diskberget va klart tänkte jag att det skulle bli skönt med lite slappande eftersom det ju va onsdag och onsdagar inte brukar innebära särskilt mycke att göra precis. Fel, fel och fel! För det första va chefen på ett ruggigt uselt humör, vilket gick ut över oss andra som vanligt. För det andra va det inte alls lite folk...eller jo, till en början va det väl de men så fort klockan blev lite "mer", strömmade massan till. Måste ha varit miljontals människor som åt för jag fick inte en lugn stund. Här kan man verkligen tala om ett steg framåt och två bakåt då jag fick dirrat en sak, för att se två nya saker komma in för dirrning. När jag väl hade fått bort alla tallrikar, ja då kom köksdisken in istället. När jag fårr bort den, då kom mer tallrikar och glas och bestick och allehanda andra skitna grejer! Summan av detta blev: KAOS!

Anledingen till att jag inte bloggade inatt va naturligtvis att jag slutade sent. 01.00 den här gången för att va exakt. Det va ett ruggigt sätt att starta en arbetsvecka på, men det är ju bara ett pat veckor kvar så det ska nog gå. Dessutom genereade ju kvällen dricks också. 320 spänn denna gången, vilket är grymt mycke för en helg, ännu mer för en vardag. Drickslådan kommer snart att sprängas av alla pengar i den, men jag tänker inte klaga :P

Idag gick jag upp...eller rättare sagt, plågade mig upp, vid 11 för att gå ut och spela boll med illbattingen. Utanför mitt fönster, när jag drog upp persiennen, väntade en ullig figur på mig:



                                                                        Lömsk blick :P


Fotboll spelade vi i drygt 2 timmar och det va jobbigt som faen pga värmen och mina axlar har börjat flaga pga brännan. Dock va det kul och mitt boll-behov är tillfredsställt för stunden iaf :) (Premier League 16 augusti, gott folk!!!!!)
Efter bollen va jag som sagt helt slut, vilket ni kan se på bilden nedan (även om jag ser ut som ett miffo :P)




Jag gick således och durrade och sedan käkade jag mos och bacon. Därefter gick jag upp hit, till datan för att se hur det gick för Arsenal i matchen borta mot Stuttgart igår. 1-3 vinst gillar vi och det ser grymt lovande ut inför säsongen :)
Har grym Arsenal-fotbolls-abstinens just nu :P

Jaja, nu ska jag iaf gå ut och lägga mig lite i skuggan och slappa innan jobbet. Ni får ha det gött i det fina vädret. Skriver mer inatt kanske..pöss!

Kommentarer
Postat av: Sandra Karlsson

Tjoo Jockey!Hur känns det nu "sista" kvällen? Ont i hela kroppen eller? Själv är jag helt slut i benen efter alla jävla trappsteg som jag gått upp och ner för.. Hoppas du haft en bra sommar, det har jag och vi ses ju snart igen, än blir du inte kvitt mig! ;)hehe,, kram kram!!

2008-08-17 @ 02:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0