SJ är bäst!

NOOOOOOOOOT!!!!!

Vill först bara säga att anledningen till att jag inte skrev något inlägg inatt va att Varberg blev anfallet av ett stort åskväder och min lillebrorsa drog ut sladden till datorn. Sen kollade jag ju på Jerry Springer också, så det fick va så länge ;)

Igår vaknade jag iaf i Halmstad. Gjorde väl inget speciellt på dagen och tog tåget vid 15 till Varberg. Eller jag trodde iaf att det va vid 15. På tidtabellen stod det "avgång Halmstad 15.00 - ankomst Varberg 15.32". MY ASS!!!! För det första va tåget tio minuter försenat pga "lokfel" (inkompetens) i Halmstad. När det väl kom iväg stannade det nästan direkt igen; för att släppa förbi ett annat tåg trodde jag, men icke. Utanför (typ en mil före + efter) Falkenberg körde tåget som vanligt långsamt. Sedan stannade det utan förklaring ännu en gång, mitt på spåret, efter F-berg. 16.00 va tåget framme i Vbg. 28 (!!!!!!) minuter försenat. Hur jävla usla får man bli!? Nästan en halvtimme försenade och det va inte ens dåligt väder eller något sånt. SJ suger så jävla hårt att sugproppen blir överflödig. Så jävla usla!!!!

Sedan, vid 17, va det dags att börja ännu en spännade(not) arbetsvecka i disken. Det va la ganska lugnt hela kvällen och det fanns inte så värst mycke att göra. Jobbade till 23 och fick dessutom en hundralapp i dricks. Idag ska jag jobba vid 17 igen men det är sunkigt väder som faen idag så jag hoppas på lite folk.
På tal om sunkigt väder; det verkar som om åskan va kvar större delen av natten. Jag och resten av min familj, vaknade nämligen av en mega-knall på morgonen idag. Det va bara en stor jävla knall och sen blev det tyst. Väldigt mysko, men jag somnade snabbt om igen :)

Jaja, det glömde jag nämna. Igår när jag kom hem runt 16-tiden, väntade en gammal Varberg-kompis på mig här i vardagsrummet. Viktor heter han och vi gick först i paralellklasser från ettan till sexan på grundskolan. Sedan gick vi i samma klass från sjuan till nian. Där hände en hel del roliga saker som jag kanske kan berätta om. Lite "hyss" kan man kanske säga :P eftersom jag vet att min morsa läser detta ska jag berätta det extra detaljerat också :D
På gymnasiet va vi bra kompisar även där och vi va ett gäng som umgicks ibland, även om jag hade kompisar från den nya klassen också. Det va iaf kul att ses igen och vi bestämde att vi sskulle träffas snart igen.
SOm jag skrivit innan har jag ju tappat kontakten med dom flesta av mina "gamla" kompisar så jag tycker det va jätteskoj jag. Dock tycker jag jättemycke om mina Halmstadskompisar också :)

Nu tänkte jag faktiskt ta itu med ännu en skoluppgift. Har bara två stycken kvar på "min del" av de tolv som jag måste göra. Johan har dom andra sex och sedan ska vi kolla på varandras och "dra nytta" av varandras svar :)

Skriver mer inatt om jag inte blir överfallen av mer åska..




                                                      Inte så fint sommarväder precis :S




                                                                                            Ego ;)




                                                                        Jag är uppe sent på nätterna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0