Upprättelse!

Idag har varit en överlag slö dag. Jag vaknade 10 av att min morsa väckte mig. Vid 12 gick jag upp :P
Sedan gjorde jag absolut ingenting fram tills det va dags för jobb vid 17. Väl på jobbet hände väl inte särskilt mycke, förutom en sak som jag strax ska berätta om. Det är en sak som tog sin början i tisdags.

I tisdags, en och en halv timme innan hemgång (visade det sig) gick jag och Sandra bort och la in tvätten i maskinerna och satte igång dom. Meningen va att jag skulle gå bort och hänga in tvätten i torkskåpen innan jag gick hem för kvällen. Vis 22-tiden hade jag och världens slöaste rövhål till servitör, Hasse, just kört ner några vagnar med kartonger. Jag sa då att jag skulle bort och kolla tvätten och att han skulle hjälpa mig. Då sa Hasse att han varit och kollat tvätten för fem minuter sen och att Sandra sagt till honom att om inte tvätten va klar när vi va klara, skulle vi strunta i den. Jag svalde historien och tänkte då inte på att jag hade den enda nyckeln till tvättstugan i fickan på mitt förkläde. Det kom jag på när jag va på väg hem och då va det redan för sent. Han hade alltså ljugit mig rakt upp i ansiktet för att kunna gå hem lite tidigare! Notera då att aset är 35 år gammal också.
Idag fick jag dock min upprättelse. En stund innan hemgång följde jag med Sandra bort och hämtade tvätten i tvättstugan. Då passade jag på att fråga henne om det fanns mer än en nyckel dit. Nej, va svaret. Jag sa som det va och hon sa till mig att hon inte alls pratat med Hasse igår. Sandra konfronterade iaf Hasse och gestapo-frågade ut honom om gårdagen (tisdag). Man såg riktigt svettpärlorna i pannan och dom ljugande ögonen på honom. Sandra såg det också och när vi pratade efteråt kom vi överens om att Hasse, även om själva händelsen inte va särskilt allvarlig, va väldigt patetisk. Jag fick således min upprättelse och inatt kommer jag sova sött :D
Hasse kan skita på sig, den gubbröven! :P

Imon ska jag gå upp 11 tänkte jag. Jag har beställt täckes-ryckning av min morsa så vi får se :)
Tänkte kolla på lite skoluppgifter och sola i trädgården om det blir fint väder. Dom väntar ju iaf fint så..
På söndag ska jag jobba 13-stängning så jag kommer inte till Halmstad förren måndag-lunch. Då blir det Tylösand om det är fint väder. Vill Evvi följa med så att du får lite färg på ditt bleka Värnamo-lekamen? ;)
Håll tummarna för fint väder iaf!

Nu ska jag lägga mig iaf. Ni får ha det bäst! Skriver mer imon..

Natt!

Dagens låt: samma som förra inlägget. Den e grym!!!!! :D

Kommentarer
Postat av: Evvi

hehehe. jag befinner mig ju redan på det fagra tylösand på mån så visst! Ni kan ju komma dit å visa lite support för de hårt arbetande.;)

2008-07-24 @ 11:13:24
Postat av: Jocki

Haha! Så du menar att jag inte är hårt arbetande då? ;) Men du kan la ha med dig badkläder så kan du bara byta om efter du e klar? :)

2008-07-24 @ 15:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0