Where do you go, my Jocki?

I wanna know!

Till Tylösand! Nanandidananananadida! :D
Imon ska jag och Anna till Tylösand. Va just inne och kollade på Smhi.se och där va det en fet sol och 26 grader varmt. Woho! För en gångs skull vekar det som om det fina vädret finns här när jag är ledig. Jag har alltså lyckats, efter många om och men, tjata till mig att få ledigt hela tisdag också eftersom jag jobbade 7 timmar igår, söndag. Fy fan för att jobba på söndagar alltså! Alla är som i en dimma. Det är ingen human människa som tillåter slavarbete på söndagar men jodå, nog har jag jobbat allt. 13-20 blev det idag och OB all the time, precis som igår. Fick även 250 spänn i dricks igår vilket va mycke för en så lugn kväll som det ändå va. Jag längtar tills stunden då jag ska räkna mina drickspengar. Det är en riktigt fet hög med sedlar. Men igår va alltså slappt på jobbet och idag va väl sådär. Chefen hade en "privat" rövslickar-bjudning och vi slavade medan han satt och käkade. Hasse ha börjat fjäska för mig. Konstigt men han är väl rädd för mig eller nåt. Jag är grymt mäktig och majestätisk ju ;)

Kollade i min lilla bok där jag skriver upp mina jobbade timmar i (för att hålla koll så att chefen inte fuskar med lönen) och räknade timmarna jag jobbat den här veckan. 41,25! Lägg då till 39 första veckan i Juli + 38 andra veckan + 37,5 tredje veckan + två dagar till nu i veckan så har ni min lön. Skulle tro att typ 3/4 av tiden är OB-tid också. Min lön i augusti (15:e) kommer va så fet att den inte får plats på pappret :D
Det roliga är att det enda jag planerat att köpa i höst är en ny DVD (en riktigt fet en verkar det som :P) och en kabel till datan/TV:n. Annars vet jag inte. Det betyder att jag kommer ha ett oerhört fett "överskott" på kontot. Ska sätta in dom på ett paralellkonto så att räntan får gnaga lite på dom :)
Inga ekonomiska problem här inte iaf. Skulle ha råd att köpa en resa vart fan som helst i världen men jag är sugen på att tågluffa i vår. Se Europa! Anna lär ju följa med iaf men jag hoppas att fler också hänger på. Ni vet vilka ni är ;)

Gött att va i Halmstad nu iaf så jag slipper resa imon på förmiddagen och missa massa soltimmar. Istället tänkte jag gå upp vid 9-tiden (hugaligen! :O) och lapa sol med Annisen. Hon sover redan sött bakom mig och jag tror nog att jag ska följa hennes exempel nu. 19 grader ute, 27,5 inne just nu. Vi får la se om det går att sova. Innan va det 29,5 här inne men det berodde på andra saker.. ;O

Dagens låt: Lolli har nog gissat den redan och jag har den grymt mycke på hjärnan; samma som igår; No Mercy - Where do you go nanananadidananadidananadida :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0