Dessa sega, humorlösa och konstiga människor..

Den nattliga underhållningen är här! Idag har jag jobbat den kortaste tiden hittils, bara 4,5 timmar och va således hemma redan vid 22. Jag har suttit och glott på en usel film tills nu. Men men, låt oss inte gå händelserna i förväg. Jag åkte alltså till Varberg innan idag och då tänker väl ni: "åååååå vad roligt......NOT!" Men tji, där går ni bet :D
Jag brukar alltid sätta mig i den vagnen som är reserverad för barnvagnar och sånt. Jag har alltid platsbiljett men jag orkar helt enkelt inte springa runt och leta efter platsen + att det alltid är nån jävla surkärring som redan sitter där och vägrar flytta på sitt sladdriga arsle. Därför sätter jag mig i första bästa vagn.

Ibland är det tomt och ibland är det smockfullt, som i fredags när jag åkte till Halmstad. Tänk er ett tunnelbanetåg i London under rusningstid....så mycke folk va det, hela vägen. Jag fick stå, inmosad i en fet göbbe. Jaja... *förtränga* ...för att komma till saken så vill jag iaf berätta om min tågresa idag (igår). Det va väl halvfullt typ men det va ändå fullr eftersom det va rullstolar överallt. Jag lyckades ändå få en plats och jag satte mig ner. Jag tittade mig omkring för att se vad det va för folk som satt i vagnen och här är vad jag såg:

Längst bort till vänster: Två rullstolsburna miffon. Jag försöker absolut inte göra mig rolig över handikappade men dom här två tjejerna tog fan priset. Hela jävla resan satt dom och snackade, högt och tydligt så att varenda jävel i tåget kunde höra, om vilka dom ville ha sex med! Det va David Beckham hit och Orlando Bloom dit. Inte för att vara oschysst, men jag tror inte att Orlando Bloom vill ha rullstols-sex :P
Två platser till vänster: en arabisk kille som satt och snackade i mobilen hela resan. Fy fan vad han snattrade! Jalla jalla! Allah Akbar! :D
Bredvid mig till vänster: den ende normala personen (jag räknar inte mig själv som normal ;P) i vagnen; en gubbe i 60-årsåldern.
Till höger om mig: ett medelålders par. Dom såg helt normala ut, men fy fan vad skenet kan bedra! Kärringen satt och glodde på min ZEN hela resan. Det va inte så att hon försökte tjuvkika på ett smidigt sätt heller, fanskapet hängde fan över mig! Gubben satt och beklagade sig över att han hade onte i foten. Ingen bryr sig om din jävla fot, din nersuttna rövdyna!!! :@
På andra sidan, längst bort till vänster: en tjej i typ 15-årsåldern som uppenbarligen gillade mig eftersom hon satt och glodde på mig hela resan. Hon försökte iaf vara diskret men misslyckades. Hon va väl rätt så söt......om jag hade varit pedofil!!!!
På andra sidan, lite längre till höger: två bögar som satt och hånglade hela jävla resan. Har inget emot bögar men jag vill inte se era sladdriga tungor kravla runt i luften hela jävla tiden!!!! Get a room!!!!!
Mitt emot: en fet, sladdrig jävla gubbe med magen hängandes tolv meter utanför. Han satt med biljetten i handen hela tiden, redo att visa den. När konduktören kom, la han den i fickan, för att åter ta fram den när konduktören gått. Smart.....NOT!!!!! Magen va så fet att man nästan blev tvungen att vrida på huvudet för att se hela. Haha! :D

Där har ni min händelselösa tågresa gott folk! Jag hade tur som har min ZEN så att jag slapp lyssna på allat jävla tjat. Kan inte människor bara respektera den svenska blygsamheten och sitta snällt och titta ner i golvet? :)
Jaja, så kan det gå. Nu fick jag ju iaf någor att skriva om ;)

En av kockarna på mitt jobb har den sämsta humorn ever! Han spelar allvarlig och säger sedan "jag bara skojar med dig". Ett exempel skulle kunna vara att han säger att din morsa har dött för att sedan, när du blir helt upprörd och förrvirrad, säga "jag bara skoja". Fattar du inte att det inte är kul, din förbannande fladderfitta!?!? "¤%#&#&#&##&&/%&/¤%/&¤%&%¤/¤/¤/¤/¤/¤%#%"¤!"#¤#&¤ :@ ahhh gött att få ta ut mina aggressioner ;)

En annan sak jag stör mig något fruktansvärt på är sega människor. Människor som tar sån jävla tid på sig i allt dom tar sig för. Det kan vara allt från att gå på gatan (ge fan i att gå mitt i vägen, luspudlar!) till att prata. Hur svårt kan det vara att inte va seg...och kom inte och säg att du är gammal ocg seg för den går jag inte på! Är du seg så får du fan göra något åt saken :D

Sedan har jag en förfrågan till Lollisen och Evvisen. Kan inte ni gästblogga på min blogg nån dag? Ni kan skriva om vad ni vill ;)

Dessutom vill jag avsluta med att säga till Evvi att hon kan vara lugn. Jag har t o m skrivit en liten kom-ihåg-lapp där det står "Hämta ut Evvis böcker på måndag". Så dina böcker kommer du få. Den du! ;D

Nu ska jag gå och lägga mig. Imon (idag) blire till att göra lite skolarbete så att jag får det ur världen. Gonatt och pöss på er alla (utom asen i min vagn + bajs-kocken + alla segisar...........jo gubben till vänster om mig får en pöss! :D)........zzzzzzzz...zz...z!

Till sist, en somrig bild för att få er på bättre humör i det tråkiga vädret :)




Kommentarer
Postat av: Lolli

hm, ja d händer ju inget i mitt lilla oaklake-liv så man kanske kan fantisera ihop ngt spännande som jag kan blogga om... ingen har väl sagt att man måste skriva sanningen? ;)

2008-06-25 @ 20:23:05
Postat av: Jocki

hehe nä, du får skriva om exakt vad du vill, Lolli. Du kan skriva att du e prinsessan av Långtbortistan om du känner för det ;) dessutom kan du ju skriva lite när du flyttar sen, det e alltid spännade :)

Jag skickar lösenordet till din mail. Användarnamnet e ju min hotmail. www.publishme.se går du in på och sen erä bara att klicka på skapa så kommer du in till skrivavdelningen..du hittar säkert. Du får skriva exakt när du vill och exakt vad du vill ;)

2008-06-26 @ 01:19:09
Postat av: Lolliii

men hallå, du kan ju inte heta Arne Weise heller... höll ju på att radera mailet utan att ens öppnat d. vill inte ha virus heller!! :S

2008-06-26 @ 10:51:31
Postat av: Jocki

haha har alltid hetat Arne Weise på min hotmail :P

2008-06-26 @ 12:34:35
Postat av: Evyy

Nemen.. känner mig djupt hedrad över denna förfrågan.. Skulle va sköj o delge världen med allt som händer och sker i marknadsstaden(?) värnamo..haha, Skicka över kod så ska jag se till o plita ner några rader! :D

2008-06-28 @ 03:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0