Emerson vill mig illa..

Jag är nästan klar med den första uppgiften (av 12) som ska va inlämnad innan hösten. Den går ut på att man ska skriva en liten uppsats om Ralph Waldo Emersons "On Self-Reliance". För det första är texten hur lång som helst. För det andra skriver aset i gåtor så det är nästan helt omöjligt att tyda vad det står (texten är dessutom från 1838 och på Engelska naturligtvis). För det tredje måste man svara på några frågor i uppsatsen men dom får inte skrivas som några direkta svar utan ska "integreras" i själva texten. Kul va?
Nu är jag iaf snart klar. Det har tagit typ 15 timmar sammanlagt att göra skiten och då är det bara EN uppgift också! Dom andra verkar dock inte lika jobbiga.

Annars händer inte så mycke. Igår jobbade jag til 00.00 och gick sedan hem och däckade. Gick upp lite tidigare idag för att kunna skriva mer och det funkade för en gångs skull. En annan rolig sak som hände på restaurangen igår, förutom att det va ett fult jävla jazzband med en hundraårig sjungande gubbe i där, va att semifinalen mellan Tyskland-Turkiet, som visades på storbildskärmar i restaurangen och som många satt och glodde på, blev tillfälligt avbrott. 4:an suger men det gjorde inte mig något. Jag hade ändå inte chans att kolla på TV utan jag hade radio i diskrummet. Det betydde att jag va den ende som visste hur det gick i matchen och det va typ massa folk, däribland gäster som kom in i diskrummet och lyssnade på radion med mig. Dom klagade inte ens på värmen eller lukten :P Fotboll säger jag bara!!!! :D

Nu ska jag ut och sola lite innan jobbet, men jag fortsätter på detta inlägget när jag kommer hem sen inatt............

Här är jag igen! :D

Har jobbat nu i sex timmar och jag är helnöjd med dagen. Det känns som om jag rider på en lycko-våg just nu. Allt känns faktiskt helt ok för tillfället, inte för att allt känns för jävligt i vanliga fall, men ni fattar vad jag menar :P
Inte ens lite schampo (fan va ful stavning :D) i ögat inan kunde göra mig på dåligt humör. Jobbet gick bra, jag fick 130 spänn i dricks och dessutom va Fabregas superb i matchen mot Ryssland! Det fina vädret gör väl sitt också I guess :)

På tal om det fina vädret......Varberg verkar ha drabbats av fula-fina-vädret-syndromet. Dagarna är ju fan exakt likadana; dom börjar mulet och fortsätter med regn vid lunch typ. Sedan spricker det upp och blir helt blå himmel och varmt. Idag va det t ex 27 grader i solen. Framåt kvällen blir det lite molningt och sedan spricker det upp igen när det blir mörkt. Så om ni vill va nånstans där ni vet hur vädret ska bli, är det bara att komma hit ;)

Imon ska jag jobba igen vid 17. Det är väl inte särskilt kul men jag kommer tacka mig själv i höst när jag sitter där med en ny DVD (som jag kommer köpa för mina drickspengar) och fett med cash på kontot. Dessutom får vi ju typ 9000-10000 i Csn i Augusti så det blir bra :)
Min lön för övrigt får jag den 15:e varje månad, vilket innebär att jag kommer få Junis lön i Juli, Julis lön i Augusti och Augustis lön i September. Det är skitbra tycker jag....varför vet jag inte, men bra är det ;P

Det kanske bara är jag som inbillar mig, men jag har märkt att det är många killar som flörtar med mig när jag är ute. Det är tjejer också, men dom brukar jag ignorera. Varför killar är så förtjusta i mig har jag ingen aning om. Utsrålar jag bögighet? Är jag bög-söt? Vem vet? .....................................nån som vet? :P
Jag har i vilket fall som helst inget emot det....all uppmärksamhet är ju bra uppmärksamhet så att säga :D

Annars kommer jag inte på så mycke att skriva, förutom att Fabregas låg bakom alla målen idag mot Ryssland. Det bådar gott inför nästa säsong i Arsenal. Finalen mellan Tyskland-Spanien på söndag...för att jag ska missa den krävs det att Harmageddon inträffar....nää inte ens då :D

Som sagt, jag är glad....are än vanligt och jag vet inte riktigt varför. Nu är en bra tid att be mig om tjänster och sånt eftersom jag alltid är mer hjälpsam när jag är glad....bara ett tips ;)

Gonatt, din gamla hattifnatt! :D



                                                             Jag är glad före jobbet :)




                                                                           My room :)






                                                                         Blåbärsstigen :)




                                                                  Fint väder i Varberg :)




                        Efter jobbet. Ser inte så glad ut, men det är jag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0