Kul midsommar :)

Så va festligheterna över för den här gången då. Det hade känts helt ok om det inte hade varit för att resten av sommaren bestod av arbete, arbete, lite mer arbete, skolarbete och sen lite slappa och bad om vädret tillåter (vädergudarna är bastarder hela bunten :P). Vi får la se när nästa tillfälle att ha kul dyker upp. Får väl glädja mig åt att jag kommer vara, med studentmått mätt, rik i höst efter allt jobb. Det har iaf varit jätteroligt att träffa lite nya människor (från Oaklake). Lolli va ingen "ny" människa iofs, men henne tycker jag alltid om att träffa ändå ;)

Igår började annars på ett väldigt mysko sätt. Annas morsa ringde och va orolig för att hon hade pratat med Anna i telefon och samtalet brutits hastigt. Jag och Johan gick själv ut för att leta efter henne, men jag hade hela tiden i tanken att det nog va batteriet i hennes mobil som dött, vilket också visade sig vara fallet. Det roliga va dock att jag och Johan missade Anna med typ 5 sekunder borta på vägen utanför Nyhem. Hon kom upp bakom oss och träffade på Kicki, som vi också såg, men inte ropade till eftersom hon va för långt bort. Av någon anledning lyckades vi iaf missa varandra precis och jag och Johan gick därför bort till Eurostop och tillbaka i onödan :P

På kvällen, efter att tjejerna sminkat sig (väääääldigt länge ;D), gick vi först in till Kicki och käkade pizza....eller jag och Anna käkade pizza och dom andra grillade. Efter ett tag gick Anna och la sig eftersom hon skulle upp och jobba dagen efter. Vi andra gick upp till mig och förfestade. Vid typ 23-tiden gick vi ner mot stan och det blev, efter många om och men, Morfars igen. Vi dansade hela kvällen och det mest intressanta som hände va väl att både Johan och Leo va nära att börja slåss med några killar på dansgolvet. Dom måste ha varit sneknullade allihop så som dom höll på. Enligt dom fick man inte ens nudda varnadra ju. Men inget bråk blev det som tur va.
Själv va jag också inblandad i en liknande situation, fast den va inte lika allvarlig. En kille jävlades (med vilje!!!) med mig genom att stå och luta sig mot mig på dansgolvet, rygg mot rygg. Jag knuffade då tillbaka lite och Lollo gick emellan, vilket jag tyckte va fint gjort, även om det aldrig va någon egentlig fara för bråk. I alla fall inte från min sida.

I vilket fall som helst så la inte aset av utan började igen att luta sig mot mig. Då fick jag nog och körde en baklänges-tackling i ryggen på honom så att han spillde ut sin drink på tjejen han dansade med. Dock gjorde han inget mer än att säga "vilket jävla cp!" Muckar man så får man fan tåla att bli muckad på tillbaka. Så är det bara. Oskriven regel :)
Bara man inte vänder sig "öga mot öga" är det ingen risk för bråk. Det är inte många som slår någon i ryggen, bara fegisar. Kan även nämna att Lollo gick emellan när Johan började tjafsa med några killar, så om ni ser ett bråk vet ni vem ni ska kalla på ;)
Jag tar det dock inte så allvarligt, utan ser det mer som en del av utelivet även om vissa blir "sne-fulla" lättare än andra. Inget att hetsa upp sig över :)

Det va iaf väldigt roligt att fest tillsammans med..ähh...dom jag festade tillsammans med :P en ljuspunkt i den annars så tråkiga och diskiga vardagen :)
Nästa festtillfälle blir någon av Måndagsklubbarna här i Halmstad som håller på hela sommaren. Det passar bra eftersom jag är ledig på just söndagar och måndagar och inte börjar förren 5 på tisdagarna. Så om någon är nere/kommer ner till Halmstad en måndag måste ni säga till så kan vi se vad vi kan hitta på ;) måndagsklubbarna är alltid fullstta, så mycke folk!

Tack för en kul helg iaf, alla som va här! :D

För övrigt vill jag bara säga att efter sommaren, när jag fixat en ny DVD och en kabel från datan till TV:n, måste vi återinföra B-films/Splatterfilms-kvällarna som jag, Johan och Lolli hade i våras. Speciellt i höstmörkret behöver man lite roligt. Någon som känner för att va med? :)

Det va annars ett grymt åskväder över Halmstad innan ikväll. Jag lyckades filma lite coola blixtar och sånt som jag lägger upp på ansiktsboken imon. Kan säga att en blixt slog ner så nära att jag kände den i armen som jag hade utsträckt genom fönstret. Det kittlas fortfarande. Vääääääry niiiice!!! :D

Dagens lycka: Fabregas byttes in mot Italien, spelade grymt säkert och bra och avgjorde sedan genom att slå in den avgörande straffen iskallt. Way to go, Fabbe! :D



                                                         Anna och jag på förfest :)



                                              Oaklake-flickor :) (Madde, Hanna och Ellen)



                   Mer Oaklake-flickor, båda dock bosatta i Halmstad ;) (Kicki och Lollo)

Kommentarer
Postat av: Lolli

du e ju för söt du... :D

2008-06-23 @ 14:30:36
Postat av: Jocki

:)

2008-06-23 @ 15:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0