Min dag

Nu tänkte jag beskriva en helt vanlig lördag på Vin&Skaffaeri Hus no.13. Min dag började tidigare än förväntat. Jag skulle egentligen börjat 17 men så blev nu inte fallet. Därför kunde jag inte sova ut riktigt ordentligt så jag är seg som fan nu. Dom ringde iaf och väckte mig kvart i 11 och sa att jag va tvungen att komma in vid 14 istället pga mycke folk. Jag käkade lunch och begav mig sedan till fästningen.

14.00: jag kommer in och möts, som vanligt, av ett fett jävla diskberg inne i diskrummet. Smuts överallt och typ bajs på golvet. Det första jag gör är iaf att skriva in mig i liggaren och sedan tar jag itu med diskberget. Det jobbiga är att när man fått undan något, kommer det nåt nytt eller ännu värre, samma sak igen. Jag är måttligt trött och seg.

16.00: lunchen är slut och allt kommer, som vanligt, in på samma gång. Jag får en jävla massa att göra.

17.00: diskberget är borta och det är personallunch. Lammstek blev det idag (ja, det är lyxmat :P). Jag är grymt trött i både huvet, benen och framför allt, ryggen.

18.00: restaurangen öppnar igen och folk kommer i drivor till uteserveringen. Det är lugnt för tillfället i disken så jag tar itu med kartonger och annat skit istället. När jag kommer tillbaka in i diskrummet blir jag skjuten i ögat av den där jävla kranen. Jag går bärserk på kranen och den lugnar sig för tillfälet. Diskberget har återvänt och det är bara att ta itu med det. Jag är trött och seg.

21.00: fullt med folk. Disken kommer hela tiden och jag får ingen lugnt stund. Det tar oerhört på krafterna att va där inne, men jag klarar det nog :)

23.00: alla gäster har gått och det enda som återstår är fullt med disk. Glas, bestick, tallrikar, kastruller osv...
Vid det här laget går jag på reservkraft..

23.45: jag är klar med allt! Jag är helt slut efter att ha slitit hela veckan men får min belöning (i form av lönen givetvis) i form av 140 spänn i dricks. Helt ok! 9,75 timmar blev det idag. Kul avslutning på arbetsveckan....NOT! :D

På vägen hem höll jag på att bli påkörd av en Securitasbil. Om man ser att någon är PÅ(!!!!!!!) ett övergångsställe så gasar man inte och bromsar precis innan man kör på personen!!!! Fattar du inte det, ditt dumma jävla rövtryne!!!!????

Det roligaste som hände va väl att typ vid 23-tiden, när jag va trött som bajs, kom jag att tänka på Borat när han säger Väääääääääry naaaajs!!!! High five! Detta ledde till ett skrattutbrott och mina kollegor undrade om jag blivit galen :D
Borat äger! Eller hur, Evvo? ;)

Imon åker jag til Halmstad. På kvällen är det EM-final. Jag ska slappa :)

Nu ska jag sova. Imon bloggar jag från staden av halm :)

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0