Tankar och funderingar - 4 Juni

Först vill jag bara säga till Lolli att vi har hittat den bortsprungna nyckeln. Den hade ramlar ner i grannens brevinkast. Jag sa ju att det inte va något att oroa sig över så nu kan du sluta ha dåligt samvete, Lolli ;)

Sen kanske ni undrar varför jag har ett så gayigt namn på mitt inlägg. Det finns bara en ursäkt som jag kommer på för tillfället; inga roliga rubriker kvar :P
Jag skulle för övrigt kunna skita i att blogga helt och hållet i sommar pga att jag inte pallade, men det är ändå rätt kul och vad ska Lollo annars läsa innan hon lägger sig? ;)

Annars tänkte jag att de här dagarna som jag är i Varberg och jobbar, kan jag ju skriva lite vad jag tänker på eftersom man hinner med en hel del av den varan när man står ensam inne i diskrummet..
Idag jobbade jag t ex 10 timmar och en kvart, från 11.30 till 21.45. Bra pengar men segt då jag va slö efter magsjukan igår. Den har dock gått över nu. Hoppas du också mår bättre, Lolli :)

När jag tog tåget från Halmstad i morse (10.00) kom jag att tänka på en sak som jag aldrig tänkt på förut. Varför ska jag åka med SJ Örensundståg när jag kan åka med SJ Regionaltåg? SJ Regionaltåg är så grymt mycke skönare, tystare och bekvämare på alla sätt. Dessutom går det snabbare, kostar mindre och är allmänt fräschare. SJ Öresundstågen är gamla och skabbiga och personalen likaså; ett gäng övergödda suggor som (g)rymt från svinstian. Nä, nu är det slut med Ö-tågen! Regional hädan efter! :D

En glad nyhet som jag fick idag är att jag är ledig på midsommarafton! Det betyder att jag kan vara i Halmstad och festa med dom som tänkte festa där, vilka det nu är *räck upp händerna ni som ska festa i Halmstad på midsommar* ;P
På midsommardagen är det meningen att jag ska jobba men jag ska snacka till mig en ledighet där också så att jag slipper åka bakfull till Vbg på lördagen. Annars fick jag reda på att jag ska jobba Tisdag till Lördag, 18 till stängningsdags hela sommaren. De har stängt Söndag och Måndag. Det är gött tycker jag. Dels kan jag sova länge hela tiden + att jag bara jobbar när det är OB-tillägg. Så fort jag är ledig drar jag naturligtvis till Halmstad, va så säkra! :)

Jag fick i uppdrag idag att skala morötter och palsternackor. Dom hade en "super-skalare" som jag fick använda. Den va bra, lite för bra. Skalade av en bit på nageln...och tummen..hehe.. :P

Annars har jag lärt mig en ny sak idag; palsternackor flyter i vatten, men inte morötter..snacka om viktigt vetande!

Fan va många tankar jag tänker ändå. Jag måste vara sjuk ändå...eller ensam...nä jag har nog inte återhämtat mig från gårdagen riktigt än..vi får la se om det kommer något mer sånt här inlägg :P

Nä, nu blir det sängen..ska sova tils jag inte sover mer..typ..natti!

Dagens låt: Europe - Rock the Night (måste va en av dom bästa låtarna någonsin! Eller hur?)




image69

                                          Skalad tumme. Inte så mycke, men det duger :P

Kommentarer
Postat av: Lollo

hmm, jaa man har fan inte mkt annat å göra här i den träiga skit-hålan!! :D (så d e bra att du underhåller!)
heheh, men ja e inte bitter... lillebrorsan ska ju på bal idag å tar studenten i helgen så d lär bli livat!
sen så ska man väl fira att man fyller "USA-myndig till att köpa sprit" oxå...
Ha d bäääst jockii

2008-06-05 @ 15:08:43
Postat av: Jockii

haha det låter inte som om du har så kul i Eksjö, Lolli, men du kan iaf trösta dig med att jag har lika långtråkigt här i Varberg. Jobbar ju från 17 så jag har hela dagen tillsammans med mig själv. Ligger å solar(!!!) hela dagarna. Inte ens min lillebrorsa e här (på Cypern) :P

Du får ha midsommar som en milstolpe att se fram mot ("bara" 15 dagar kvar ju :D) och sen i juli flyttar du ju till Halmstad igen va? Då kan du ju iaf ha lite roligare kanske..Halmstad må vara en skit-håla det med, men så träig vet jag inte, mer vattnig i så fall ;)

Du fyller ju dessutom år imon så du har ju iaf något att glädja dig åt :) puss pårej så länge, Lollis!

2008-06-05 @ 15:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0