Tillbaks till verkligheten (diskandet :P) igen..

Nu är det roliga över. Jag hade iaf tur som fick ledigt i lördags så att jag kunde vara med å festa då också. Eller det va ju faktiskt jag som kompensations- arbetade så att jag skulle kunna vara ledig hela helgen. Det va det värt :)
Imorrn vid 5 börjar mitt sommarschema på restaurangen. Jag kommer jobba tisdag-lördag varje vecka resten av sommaren, 17 till stängningsdags. Det kommer bli tufft med tanke på att man typ blir ledbruten efter bara en dag. Det är grymt tungt att dels stå upp hela tiden (till och med när man äter) men också alla tunga lyft som tär på ryggen. Dock för det också bra saker med sig då jag får extra träning och slipper "gå ner mig" i sommar pga att jag inte gymmar lika ofta. Jag känner redan att jag är starkare i kroppen och då har jag bara jobbat i en månad ännu, knappt.

Jag ska dock inte klaga. Det är bra betalt (95/timmen + 16,50 OB-tillägg efter 20 på vardagar, efter 16 på lördagar och hela dagen på helgdagar) + att ju mer gäster det kommer, desto mer dricks får jag. Har fått dricks varje kväll jag jobbat hittils och är lätt uppe i över 600 kr redan sammanlagt (har jobbat typ 15 ggr). Dricksen är oftast runt 100 kr/kväll. Ibland mer, ibland mindre. Ni kan själva räkna ut hur mycket det blir om jag jobbar fram tills den 15:e augusti :)

Jag är som sagt ledig på söndagar och måndagar + att jag ju är ledig på alla dagar fram tills 17 så jag är mer än nöjd. En annan sak som gör det lite roligt är att på måndagar är det Måndagsklubben här på Kåren. Det är iofs 18-årsgräns men det är garanterat fullsmockat iaf. Någon klubb lär jag väl gå på och det skulle va kul om DU......ja du hörde rätt..om DU följde med! Jag vill inte ha någon annan än DIG!!! ;D

Annars har jag väl inte så mycke mer att förtälja ikväll. Det här med att det bara skulle bli något inlägg i veckan kan ni glömma......för det har jag gjort ;P
Det blir uppdatering varje natt när jag kommer hem. Jag vet att du gillar det, Lolli ;) ;) ;) något måste du ju ha att göra i Oaklake medan du väntar på bättre(?) tider, eller hur? ;P
Nä, jag ska sluta fula mig nu och krypa ner hos Anna. Vill ni mig något i veckorna är det bara att messa/ringa på mobilen. Efter 17 är jag dock onåbar. Vill ni prata med mig på msn är det bara att vänta tills typ 12 på natten. Då brukar jag logga in på min lillebrorsas data samtidigt som jag bloggar här. Annars är det bara att droppa en kommentar här....dooooooooooooooo iiiiiiiiit ;)

För övrigt älskar jag Anna av hela mitt hjärta och om det någon gång skulle behövas skulle jag offra mitt liv för henne utan att tveka en sekund..

Nattinatt på er!


          Månen vakar över oss när vi sover (eller feeeeeeeeestar) :D Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Lolliii

yepp du e ju min svallertacka ifrån Halmstad. klart jag (du) måste hålla majj uppdaterad!! :D

2008-06-24 @ 22:10:32
Postat av: Jockiii

hehe så sant, Lolli..så sant ;)

2008-06-24 @ 23:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0