Däckad av en nål :)

Idag va det alltså dags för den andra Twinrix-sprutan (vaccin mot Hepatit A+B) inom loppet av en månad. Priset va även denna gången 460kr/styck. Rövigt dyrt för en student! Det var dock inte priset som jag kommer att minnas mest. Själva sprutan gjorde mindre ont än förra gången men just nu sitter jag med en typ avdomnad arm. Ont gör det också, men jag ska inte klaga, lite smärta gör ingen skada. Smärta gör så att du vet att du lever :)
Det som hände, och som är värt att nämna, är iaf att typ 5 minuter efter att jag fått sprutan började jag svettas. jag hade min jacka på mig så jag tog av den. Det hjälpte dock inte och efter ytterligare några minuter kände jag mig yr och det svartnade lite för ögonen. Dessutom svettades jag som en gris. Anna sprang då å hämtade en sjuksköterska som tog med mig till ett rum. Jag fick lägga mig ner med en våt pappershandduk på pannan och med öppet fönster. Efter att ha legat ett tag kände jag mig bättre och gradvis tog jag mig upp igen.

Därefter gick vi de 20 metrarna hem igen och jag slog mig ner i soffan. Just nu är jag rätt så seg i huvet och armen gör ont, som sagt. Men annars mår jag fin.
Jag har ingen aning om hut nära jag va att svimma, men eftersom jag aldrig ens varit nära att svimma innan i mitt liv, var det ganska obehagligt just när det svartnade för ögonen. Det man inte känner till är som sagt obehagligt, men uppenbarligen är det väldigt vanligt det som hände mig och det var såklart därför som sköterskan bad oss att stanna kvar 20 minuter efter sprutan för att vara säkra. Tack för det säger jag bara! :)
Anna verkar vara helt oberörd iaf, hon kände eller känner ingenting i armen. Jag hade ingen aning om att jag va så känslig för sprutor, eftersom detta aldrig hänt efter en spruta förut. men men, nån gång ska väl va den första....typ..

Ikväll tar jag det iaf lugnt och kollar på lite gula gubbar. Sedan kanske det blir lite Copa del Rey också. Valencia-Barcelona är ju aldrig fel :)
Imon åker jag och Anna ner till Ängelholm för att tillbringa påsken i Gånarp med Annas föräldrar, en smal katt och en fet katt. Annars vare inte så mycke mer. Jo förresten, 300 är grymt bra! Se den! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0