Egypten - Del 3

Vi gick upp vid 07.30 med ett enda mål i hövvet, vi skulle hitta en allmän strand som inte var nedskräpad. Vi gick ner och käkade frukost för att sedan leta efter en taxi som kunde köra oss till Sinbad Beach. Vi hade nämligen frågat suggan i receptionen om hon visst var det fanns någon allmän strand där folk inte behövde något jävla röv-beachcard för att komma in. Hon föreslog således Sinbad Beach, i Nya Hurghada.
Vi behövde iaf inte leta länge efter en taxi, den stod redan där ute och tutate (med sin sketna jävla bög-tuta) när vi kom ut ur hotellet. Vi hoppade in och begav oss mot Sinbad Beach och Nya Hurghada. Detta stället låg typ 10 minuters bilresa från centrum och är ett stort jävla turistkomplex. Såg rätt så lyxigt ut och det va det säkert också :)

Vi betalade taxin 50 pund (billigt, 1 Egyptisk pund = 1.20 SEK) och gick ut för att leta upp något att äta innan vi gick ner till stranden. Varför säger jag då att vi betalade 50 pund? Ni får snart veta!
Vi gick till en McDonald's i närheten och satt os där å käkade lunch. Efter lunchen gick vi iväg för att leta efter Sinbad Beach, den allmänna stranden. Först gick vi iaf fel och blev snappade av en bög-försäljare, men vi dissade honom. han blev sur, men han kan skita ner sig den jäveln. Han va dock ingenting mot vad som komma skulle. men en sak i taget :)
Vi letade en stund och hittade til slut Hotellet som gav ut korten som man behövde för att komma in på stranden. Till vår stora besvikelse va stranden inte alls allmän, utan man va tvungen att bo på hotellet för att få bada där. Receptionsludret på vårt hotell hade antingen ljugit eller haft grymt fel. I vilket fall som helst tog, sura som Ä-gurkor, en taxi tillbaka till hotellet för att omgruppera och leta efter en ny strand. Taxin på hemvägen kostade bara 35 pund för övrigt. Anna ringde Fritidsresors service och frågade (bra service för övrigt som va tillgänglig dygnet runt, till skillnad från Egyptierna som antagligen inte ens kunde stava till ordet "I" på Engelska) om det fanns någon allmän strand i detta landet. Dream Beach blev svaret och vi satte av mot detta nya målet.

Det var nu jag träffade en av de mest störda och inkompetenta människorna(?) i mitt liv, hittils. En medelålders, Egyptisk man med en ganska fritt utsmyckad taxi. Vi körde väl i typ 120 mitt inne i stan men det va lugnt, bara vi kom fram till stranden nån gång. Vi kom fram och det var här jävleskaperna började. Först sa chauffören at det kostade 50 pund. Okej, tänkte jag. Vi gav honom en 200 pundsedel och förväntade oss 150 tillbaka. Vi fick 100. Då sa jag till honom att vi skulle ha 50 till eftersom vi gett honom en 200 pundsedel. Då viftade han med en 20:a och sa att vi försökte lura honom. Saken va bara den att jag såg när den fittan bytte ut sedlarna (200 mot 20). Jag påpekade detta och han insåg att slaget va förlorat. Hans desperata försök att "komma tillbaka" bestod av att han nu helt plötsligt skulle ha 50 PER PERSON! Är han helt jävla blåst i skallen, tänkte jag!?!? Vi tjafsade en stund och jag sa att ingen tog per person i taxi. Han sa att det gjorde dom visst. "No good, no good!" sa han. Jag sa "You're no good!". Jag ryckte 200 lappen ur handen på honom och gav honom två 20:or och en 10:a istället, inte ett öre mer! Han va grymt sur men vi gick ut ur taxin innan aset hann säga nåt mer. Anna var påtagligt upprörd av händelsen direkt efter och jag är stolt över mig själv att jag inte brusade upp.
Vem fan tror han att han är!?!? tror han att jag är någon dum, Egyptisk halvtids-hora som han kan blåsa på pengar. Han måste ha fått sin utbildning i en latrin, där skiten va läraren. Fy faaaaaaaaaaaan va ääääägd, din jävla, skalliga ökenorm!!!!!!! Hoppas du krockar och dör!!!! Eller som Phille brukar säga, "ÄT SKIT OCH DÖ!!!!!!!!"

Efter att ha avfärdat Mr. Pyramid, gick vi en bit för att leta efter stranden som de på F-resor hade pratat om. Vi hittade den efter många om och men. 10 pund kostade det att komma in, men den va allmän iaf. Dock var det en besvikelse ändå. Inget folk, kallt å skräpigt vatten och bögig sand (sten!?).
Vi åkte således tillbaka till hotellet efter att ha tagit ett dopp i La Mèr Rouge :)
Taxichauffören på tillbakavägen försökte även han ta betalt per person men vi dissade honom totalt och låtsades att vi inte hade tillräckligt med pengar. Dumjävel!
Ett tips för er som ska till Egypten och hade tänkt åka taxi: 1 stå på er! Om chauffören skulle göra något mot er får han typ dödsstraff. Så är det i Egypten; Egyptierna värderar turisterna högre än sitt eget folk pga att turismen är den största inkomstkällan. 2 säg alltid åt chauffören att sätt på taxametern innan ni åker! Har han ingen så åker ni inte med honom!

Poolen va en välkommen upplevelse efter en varm dag ute i Hurghada. Vi låg väl där i några timmar typ å stekte. Sedan, på kvällen, om jag inte minns fel, käkade vi på hotellet eftersom vi inte pallade att gå ut å bli uppätna av alla försäljare. Pizza blev det visst! :)
En annan orsak till att vi inte gick ut va att vi skulle upp 04.30 dagen efter, då bussen till Luxor gick 05.30 från hotellet. Det skulle bli en annorlunda upplevelse, helt klart..

Dagens låt: Jim & Stian K - Dagen Derpå (Go Norge!!!! :D)

Fortsättning följer...


image26

                                 Jag va på gott humör, trots alla dagens besvikelser! :)

Kommentarer
Postat av: Ceesay

Oj oj oj, håller du också på arsenal? Gött som fan!
Välkommen till min blogg. Mode 24/7

2008-03-19 @ 17:10:29
URL: http://www.ceesays.blogg.se
Postat av: Gabriella Ivarsson

♥ Hoppas du får en bra kväll! ♥

2008-03-19 @ 17:13:38
URL: http://gabbgabb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0