Ur led i tiden..

Måste bara få dela med mig av min trevliga dröm jag hade nyss. Eller nyss är väl fel ordval, hela morgonen låter bättre. Jag brukar iaf alltid vakna till vid halv 8 tiden på morgonen för att somna om lika snabbt igen. Sedan vaknar jag ungefär en gång per timme och varje gång jag vaknar brukar jag lägga mig på en ny sida. Dock aldrig på rygg. Det roliga är iaf att allt som oftast har jag olika drömmar beroende på vilken sida jag ligger på. Men det är väl inte så ovanligt tänker ni. Om jag säger att det totalt är endast två drömmar då. Det är nämligen så att varje sida som jag ligger på har en (1) egen dröm.
Ett exempel: jag drömmer om bajs när jag ligger och sover på vänstra sidan. Jag vaknar och vänder mig till höger. På högra sidan drömmer jag om diarré. So far so good! När jag sedan vaknar igen vänder jag mig än en gång till den vänstra sidan och här kommer det roliga; den första drömmen, om bajs, fortsätter där den slutade innan. Samma visa är det på högra sidan. Ibland kan jag alltså välja, när jag vaknat till och är vid medvatande, om jag vill ha den högra drömmen eler den vänstra :D

För att återgå till idag; jag hade en synnerligen rolig dröm idag, eller mer en dröm/Twilight zone grej typ. Det är nämligen så att ibland slår dom två sidorna ihop sig och bildar en (1) stor dröm som fortsätter varje gång jag somnar och ibland kan jag även tänka i drömmen, som om jag vore vid medvetande. Idag var en sådan.
Jag vaknade vid halv 7 och kollade på klockan. Drömmen jag drömde va inte så specielli sig, utan var en dröm där jag spelade en FA-cup match i England mellan nåt amatörlag, som jag va me i och som hade spelat en del matcher redan och nu va i semifinal. Motståndet va Huddersfield Town, en klubb i den tredje divisionen i England. Matchen fortsatte som sagt varje gång jag somnade och till slut vaknade jag nu vid lite i 10 och då hade vi förlorat matchen. Men det va inte det som va det roliga med denna drömmen.

Det va nämligen så att varje gång vi släppte in ett mål, vaknade jag. Jag kollade på klockan och den va halv 6. HALV 6!?!? Va den inte halv 7 nyss!!?? Jag tänkte inte så mycket på det utan somnade om och spelade vidare. Motståendaren gjorde mål igen och jag vaknade. Halv 9 va klockan. Hmm, va den inte halv 6 nyss? Jag somnade om igen och vaknade efter bara några minuter kändes det som. Klockan va då halv 8. Helt borta! :D
Sen vaknade (?) jag en sista gång av att klockan ringde och jag gick upp. 10.00 va den. Jag har absolut ingen aning vid vilka klockslag jag egentligen va vaken och vid vilka jag drömde att jag tittade på klockan. Det finns inget sätt att veta då allt bara är en stor härva av uppvaknanden och omsomnanden. En sak vet jag iaf; vi förlorade... :(


image31

                                             Vad ler du åt, din dumma Huddersfieldare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0