En rövig nyhet, en halvbra och en helbra!

Låt oss börja med den halvbra nyheten. Det var nämligen så att imorse vid 9 hade jag tenta i Litteraturhistoria. Omtenta rättare sagt eftersom den första gick åt helvete. 22 av 65 hade jag på den första och jag och Johan hade suttit sen i torsdags och pluggat för att klara den. Det kändes helt ok innan tentan, vilket iofs inte va så bra mes tanke på att man lätt kan bli jinxad om man blir för självsäker (jag jinxar dig, Blondinluder!!! Moahahahaha!!!! :@).
Upplägget på tentan va samma som på första vilket jag trodde va bra. Det va det väl också men det visade sig att även om det var samma sorts frågor, var det helt andra än dom på första. Det var alltså inte lätt. 58 poäng va max, 37 va G (vilket jag vill ha! Vill ha! Vill ha! Vill ha!) och på dom två första uppgifterna (som jag och Johan hade pluggat in extra hårt) fanns hela 40 poäng att hämta. Nu vet jag att jag inte fick full pott på dom, men det gick definitivt bättre än förra gången, mycket bättre. Jag resonerar som så att, eftersom jag svarade på allt på tentan, men inte är säker på något egentligen, är chansen att jag får G 50/50 ungefär. Det var mindre poäng och dom två första uppgifterna måste generera minst 14 poäng var (=28). Då har jag chansen att få G eftersom jag då bara behöver 4 poäng från den svåraste delen. Håll tummar och tår för att jag klarar det! Annars blir det omtenta i Augusti! Den halvbra nyheten är alltså att jag denna gången iaf har en rimlig chans att få G, vilket jag absolut INTE hade förra gången. Halvbra helt enkelt! :D

Den röviga nyheten fick jag uppkörd i nyllet efter tentan när jag frågade efter resultatet på tentan i Språkvetenskap (som jag har det strandade sjölejonet Hildebrand i för övrigt). Jag fick nämligen ett super-U på den! Den va fan mer U än U!!!!! Jävla U!!!!! 19 poäng av 70!!!! Wohoooo!!! Eller nä..det va väntat faktiskt. Två böcker på 300 sidor att plugga på, ingen övningstenta och en uppsats som också skulle in. Man kan säga att det va väntat. Ni kan förresten sluta med era sarkastiska applåder nu, era as!!! .......................................sluta sa jag!!!! Jag blottar mig!!!! ......................... tänkte väl de...
På lördag gäller det. Imon börjar plugget!

Den helbra nyheten då? Jo, den fick jag samtidigt som den röviga. Jag fick nämligen G på uppsatsen, vilket va bajsigt skönt eftersom jag då slipper komplettera. Att det dessutom va sjölejonet som G:ade mig va extra gött!

Bara en tenta kvar (Språkvetenskap på lördag) och en hemtenta i Fiction. Sen ska jag typ jobba. Imon fyller jag år för övrigt, men jag har inte tid att fylla år så det blir plugg och tårta på kvällen. Det finns tårta till flera personer så det är bara att komma och snylta. Hildebrand och Cecilia får dock ingen!

Anna är magsjuk också. Hon har skitit sönder min toalett och spytt sönder den också. Sedan skickade jag in henne till sig så att hon sket sönder sin egen toa också. Nu ligger hon bakom mig i min säng och vilar iaf..

Nä, nu pallar jag inte skriva mer...eller jo..jag städade min lgh idag också. Fan va damm det va vid fönstrena! Ett en cm tjockt lager typ. Det anföll och bet efter mig när jag kom dit. Men jag vann och nu är det rent och fint igen.  Lägenheten är fin när den är ren kom jag på, men det får bli en engångsföreteelse.. :P

Tjo!

Dagens låt: Kat Deluna feat. Busta Rhymes - Run the Show (fan va jag har börjat gilla sådana låtar då :P)


image52

                                                                        Min lägenhet!

image53

                                                Jag gillar Arsenal ;) (Anna sussar i sängen)


image54

                                                       The place where it happens ;P

Kommentarer
Postat av: Maley

Datorn i köket:P Ah, det var något nytt!

2008-05-14 @ 10:17:45
URL: http://misstrash.blogg.se
Postat av: Jocki

Det är inte mycket till kök överhuvudtaget, bara ett pentry. But I like it ;)

2008-05-14 @ 10:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0