Från variga berg till städer av halm..

Japp, så skulle man kunna sammanfatta vad som händer i mitt liv just nu. Har jobbat tre gånger nu och tjänat en del pengar redan, även fast min "riktiga" arbetsperiod inte börjar förren den 5:e juni. Jag gillar redan den här restaurangen mer än den jag jobbade på förra året. Inte nog med att personalen är mycket trevligare och roligare att snarra med (med ett undantag. Dina skämt suger, din latrintömmare! :@), är det också mer pengar till moi :)
Jag har mer i timmen för det första (igår hade jag 111 spänn i timmen) och sedan får jag vara med och dela på dricksen varje dag. På det förra stället fick jag dricks två gånger SAMMANLAGT under sommaren, här har jag redan fått dricks två ggr och jag har bara jobbat tre. 85 och 130 kr har det blivit i drickspengar. 130 spänn igår alltså på 7 timmars jobb, vilket inte ens va särskilt ansträngande.

En annan sak som gör detta jobbet roligare är att servitriserna är mycket trevligare här. På det förra stället va dom svin hela bunten som diss(k)ade (;P) oss diskare totalt. Här hjälper dom till. Kan säga att det är en servitris som hjälpte mig att städa igår (hon gjorde typ hälften av allt) bara för att hon ville hem snabbare. Det hade aldrig hänt på det förra stället. Då hade dom bara satt sig ner och bajjat tills jag va klar typ. Bastardos!

Annars händer det inte så mycket...eller vem fan försöker jag lura egentligen!? Det är ju fan hur mycket som helst! Jag har hemtenta i Fiction som ska vara inne på fredag och idag har jag hämtat ut min cykel. Dessutom ska jag hinna gymma (vilket sket sig idag) och gå till stan för att köpa en ny datorstol (som någon jalapeño hade sönder. tralala ohh tell me whyyyyyy tralalala :P) och ett par nya gymskor. Inte så jävla gött att få en 20-kiloshantel på kuken...eller ja menar foten..men men allt i sinom tid..bah!
Sen ska jag beställa klipptid också. Ser ju fan ingenting och när håret blir flottigt ska jag inte ens berätta hur det är..eller jo förresten..det är som att ha en stor, död jävla bäver på huvet :D

På tal om bävrar så såg ja....haha nä jag bara skoja! Jag har fan inte sett någon bäver...or have I?
Annars yrkar jag för att både Evvo och Lolli kommer ner till Halmstad på lördag för att festa en sista gång innan sommaren (jag sa innan..innan va ordet ;D). Ni kan bo i Annas lägenhet båda två och dessutom får ni äran att slinga mig *locka locka* ;) ;) ;)

Nä nu ska jag gå och gräva upp mig själv från allt arbete och gå å handla med Anna, som för övrigt är en orange ull-katt :) Älskar dig! <3

Dagens låt: Russetunes.com - Climax 2008


image57

                           Här tillbringar jag min tid i sommar! Kom och hälsa på vetja! ;)         

Kommentarer
Postat av: Lollo

Haaaaaj jocki!!!
hm, funderar allvarligt på att åka till den sköna halmstaden till helgen :D men men inget e bestämt riktigt än...
Fan va nice att jobbet går bra!! du kanske helt enkelt va tvungen att lida lite förra gången så att du kunde få ett sånt "himmelrike" denna sommaren ;)
Hörs snart! pusspåraa

2008-05-26 @ 21:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0