Lagen om allts jävlighet

Det finns en oskriven lag som kallas "Lagen om allts jävlighet". Kortfattat handlar den om att när en sak går bra för dig, går något annat åt helvete. Det behöver inte vara stora saker det handlar om utan kan vara även de minsta. Allt kan aldrig vara helt perfekt. Det måste alltid finnas något du kan störa dig på.

Som ett lysande exempel på detta kan jag nämna att jag, som jag skrev i mitt förra inlägg, fick mitt U ändrat till G på litteraturhistorietentan. Lycka! Jag har dessutom bara en fråga kvar på hemtentan och på lördag är det fest med folk jag tycker om :) och som grädde på moset är jobbet fixat i sommar + att jag sitter och käkar på en fet gurka just nu. Kan det bli bättre?
Då kommer Mr.  Lag-om-allts-jävlighet och hälsar på såklart. Han har sett att lilla Jocki har det bra och mysigt i sin lilla lägenhet. Han har just hyrt "Mr. Woodcock" och har bunkrat upp med chips och läsk. Han är så lycklig så! Men vänta..DVD:n går ju fan inte å sätta igång!!! Vi testar att dra ur och sätta i kontakten...jippie den funkar igen!!! *3 minuter senare* k*uken! DVD:n självdör!!!! "#%"%&#%&#&#&#¤!!!!!!!!!!!!??????? Den är kaputt, som man hade sagt i Ryssland. Tack för den, Mr. Lag-om-allts-jävlighet!!!! Nu måste lilla oskyldiga Jocki köpa en ny DVD för det kostar fan mer att laga den än att köpa en ny!!!!! :@ Olycka!!!!!

Nää jag är så jävla sur just nu så att jag kan spricka!!!! DVD:n åker snart ut genom fönstret asså!!!! Ett sista försök imon, sen ryker den!!!

Lagen om allts jävlighet, gott folk! Den finns där ni är, va så säkra!

Kommentarer
Postat av: Anna Lundh

lilla kidet... kaputt heter det i tyskland, inte ryssland.

2008-05-29 @ 13:56:40
Postat av: Jocki

Ryssar säger det mesta, little Anna..

2008-05-29 @ 15:22:53
Postat av: Josefin

Vänta till helgen, då kanske du har turen att träffa en reklamutdelare i huvudet med den!

2008-05-29 @ 18:35:52
URL: http://zimmergrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0