Säsongen 2007/2008 - Arsenal

Här kommer jag skriva en kort (jag ska försöka iaf :P) beskrivning av Arsenals säsong. De fyra sakerna jag kommer gå igenom är Ligacupen, FA-cupen, Champions League och Premier League.

Ligacupen:

Arsenal - Newcastle 2 - 0
Sheffield united - Arsenal 0 - 3
Blackburn - Arsenal 2 - 3
Arsenal - T*ttenham 1 - 1
T*ttenham - Arsenal 5 - 1

Detta är turneringen som betyder minst för Arsenal och alla andra stora lag. Det visar sig främst genom att Arsenal spelar alla matcher med "B-laget", dvs yngre talanger som inte platsar i A-laget ännu men som kan ta chansen genom att spela bra här. Förra året loosade Arsenal mot ett ordinarie Chelsea i finalen och i år föll man mott ett rövigt taggat Sp*rs i semin. Arsenal hade egentligen aldrig en chans, men jag sörjde inte så länge iaf. Till alla äckliga Sp*rs-supportrar (finns det några överhuvudtaget!!!???) vill jag bara säga: YOU WON THE LEAGUE IN BLACK AND WHITE!!!!!!!!!

FA-cupen:

Burnley - Arsenal 0 - 2
Arsenal - Newcastle 3 - 0
Manchester United - Arsenal 4 - 0

Det började väl lovande i turneringen som Arsenal senast vann 2005 då man slog United på straffar i finalen i Cardiff. Sedan fick man United av alla lag. 4 - 0 och stooooooooor torsk. Har inget att tillägga förutom att Chelsea och Liverpool suger hårdare då båda dom åkte ut mot League One laget Barnsley.

Champions League:

Kval:

Sparta Prag - Arsenal 0 - 2
Arsenal - Sparta Prag 3 - 0

Gruppspel:

Arsenal - Sevilla 3 - 0
Steaua Bukarest - Arsenal 0 - 1
Arsenal - Slavia Prag 7 - 0
Slavia Prag - Arsenal 0 - 0
Sevilla - Arsenal 3 - 1
Arsenal - Steaua Bukarest 2 - 1

Åttondelsfinal:

Arsenal - Milan 0 - 0
Milan - Arsenal 0 - 2

Kvartsfinal:

Arsenal - Liverpool 1 - 1
Liverpool - Arsenal 4 - 2

Arsenal hade inga problem med att avfärda Sparta Prag i kvalet. Gruppspelet gick som en dans och det va dags för åttondelsfinaler. Arsenal hade nöjet att bli lottade mot AC MIlan, som vann turneringen förra året och har vunnit den ytterligare gånger tidigare. Milans fans kom att bli dom drygaste jävlarna jag varit med om! När Fabregas och Adebayor sänkte Milan inför ett fullsatt San Siro, grät jag av lycka. För vidare info om den matchen hänvisar jag till mitt inlägg "Sagolikt, Arsenal". Matcherna mot Liverpool tänker jag inte ens kommentera eftersom jag bara blir sur då. Kan säga så mycket som att det fanns viss domarinverkan. Fröjdfeldt är för evigtuppsatt på min "hatade-lista".

Premier League:

Arsenal tippades av experter(?????????) komma runt 6-7:e plats, efter Sp*rs. Vad har jag att säga om det? HAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHHAHAAHHAHAHAAHHAHAHAHAAHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sp*rs kommer aldrig att komma före Arsenal. Patetiska jävla as!!! White shite!!!! 
Säsongen började iaf grymt bra och höstens höjdpunkt va lätt när Adebayor dundrade upp sitt 3-1 mål i krysset på Shite Hart Lane i September. Arsenal ledde ligan med 5 poäng vid nyår. I februari, i matchens 94:e minut mot Birmingham borta, gick allt åt helvete. Eduardo skadad, bara 2-2 och svacka deluxe! Arsenal hämtade sig aldrig från svackan och även om jag tycker dom spelade bra, gick det inte då United va bättre. Arsenal sumpade massor av tillfällen att rycka i tabellen och får man bara lika hemma mot lag som Birmingham, Middlesbrough och Aston Villa, vinner man inte ligan. Så enkelt är det! Dock tycker jag ändå att Arsenal gör en godkänd säsong med tanke på hur uträknade dom va före säsongen. Trea i ligan, 4 poäng bakom United är inte så illa. Nästa säsong kommer Arsenal bli etta, sanna mina ord gott folk!!!!!

Sluttabell: 

Manchester U 87 
Chelsea 85
--------------------------------------------------------------------------
Arsenal 83
Liverpool 76
--------------------------------------------------------------------------
Everton 65
Aston Villa 60
--------------------------------------------------------------------------
Blackburn 58
Portsmouth 57
Manchester C 55
West Ham 49
Tottenham 46 (haahaahahaahaahaahahaahaahaahahahaahaha)
Newcastle 43
Middlesbrough 42
Wigan 40
Sunderland 39
Bolton 37
Fulham 36
--------------------------------------------------------------------------
Reading 36
Birmingham 35
Derby 11

Säsongens höjdpunkt:

Milan - Arsenal 0 - 2 på San Siro! Jag har aldrig gråtit och skrikit så mycke av glädje innan.

Säsongens skit:

Liverpools avancemang i CL. Nuff said!

Det var allt! Enjoy!

image55

                                               Mer sånt här 2008/2009 tack, Fabbe!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0