En spexig vecka

Den här veckan har faktiskt varit en rätt så rolig vecka om man tänker efter. Eller nä, man behöver inte ens tänka efter för att inse att det varit en rolig vecka. Om man räknar bort allt läsande i Great Expectations och de två lektionerna vi hade + att jag måste välja ett jävla ämne till C-uppsatsen snart, kan man nog se det som en kul vecka after all. Det blev dock ingen fest i onsdags pga att alla är fattiga och panka i nuläget (förutom jag typ :P). Festen kom istället i fredags.

Vi har ju tidigare snarrat om att vi skulle ha festen på ett annat ställe än utanför min lgh. Detta beror på att förra onsdagen, på förfesten, va det rätt så grav-lik stämning. Vi trodde att det kunde ha något med rummet att göra, att vi tröttnat lite på det eftersom vi varit här så himla mycket det senaste året. I vilket fall som helst; innan örfesten i fredags, som för övrigt var förlagd hos en viss Lolli ;D käkade vi Anna-lagade lövbiffar, pommes (à la Lolli), lök och persiljesmör. Det va rätt så gott om man säger så och jag tror inte att jag är den ende personen som tyckte det ;)

Därefter gick vi ner till Lollis lgh och förfestade. Före festen hade jag haft mina farhågor, pga att folk va/är fattiga, att det inte skulle bli så många. Så fel jag hade. Jag kommer inte ihåg exakt hur många det va, men jag skulle chansa på något runt 14-15 st. Kanske till och med ännu fler. Det i en rätt så liten (om än större än min) lägenhet. Vi gjorde väl typ dom vanliga sakerna man gör på en förfest; snarrar, super, spelar öl-spel och, till min stora besvikelse, spelar Guitar Hero. Hatar det spelet djupt!! Party pooper deluxe!! :@
Den här förfesten va ändå mycket roligare än den vi hade uppe hos mig förra veckan. Därför vill jag gärna tro att teorin om miljöbyte va rätt så korrekt. Vifår väl se nästa gång om vi kan hålla det uppe. Är det bara jag som tycker det va roligare än vanligt, även om vi inte gjorde något speciellt? :)

I vilket fall som helst så gick vi senare ner till stan. Mårtenssons hamnade vi på för att ta en drink eller två (hehe, jag är påverkad av Allan på kullen :P). Vi blev nog kvar där rätt så länge bland bugg-dansande pensionärer och annat otyg, för när vi sedan skulle gå och dansa på morfars, såg vi att dom stängde 02 och att klockan va 01.15. ngen idé att gå in om man säger så..
Istället gick vi till Martins lgh på Nyhem (jag, Anna, Lolli, Johan på toan och Martin). Där bestämde vi oss för att se på film. A nighmare before christmas blev det och jag drömmer fortfarande mardrömmar om den otäcke Oogie Boogie Man....NOT! :D

Den va inte så lång så vid typ lite över tre gick vi hem och sov.

Igår, lördag, gick jag, eller rättare sagt, plågade jag mig till gymmet vid 12. Naturligvis va ingen annan av dom som skulle varit där närvarande så jag gymmade själv. Efter gymmet gick jag och Anna till Maxi och köpte godis och Fajita till kvällen. Anna skulle jobba vid 4 redan så jag bjöd upp Lolli istället. De va trevligt as usual ;)
Vid typ tjugo över 6 slingrade vi bort mot teatern för att möta upp Kicki och Gurra. Spexet låg på schemat vid 19.

Det va faktiskt rätt så bra, men inte så roligt som jag hade trott. Skickligheten hos spexarna vägde dock över. Bra sångröster hade dom allihop också. Speciellt imponerad blev jag av han som spelade Baldwin (Badwin? :P). Han va både en bra skådis och hade bra sångröst. Sedan va hans karaktär den grymmaste också. Bjarki va också bra, om än lite gayig :P men på det hela stora va det lätt värt att missa Arsenal-matchen, som Arsenal för övrigt vann borta mott Bolton med 3-1, för att se på spexet.
Efter spexet va slut gick hela vårt sällskap på sju pers till Bulls. Där satt vi oss och snarrade och drack lite booze. Alltid trevligt :)
Därefter gick vi hem till K & G för att spela lite Smashbros, som för övrigt är grymt kul och beroendeframkallande. Min favvokaraktär är lätt Ike och jag tror jag vann alla matcher jag spelade med honom. Den enda nageln i ögat är den där jävla King DeDeDe. I hate him so much! :D ..........och Peach då, med sin jävla hjärt-attack!! Dumma dig!!! ;D

Efter att ha slukat godis och spelat ett tag slingrade jag och Lolli hem för att snarka sött. En mycket rolig kväll enligt mig och sånna kvällar vill jag ha mer av :)

Nu ska jag gå och kolla lite på boll iaf. Chelsea-Man U idag. Arsenal leder PL!!!!! :D

Skriver mer senare i veckan....typ... :D

Dagens låt: Black Sabbath - Paranoid

Kommentarer
Postat av: lotta

Det låter som om ni har kanon kul där nere!;) Saknar er! Va mysigt att ni bor på nyhem allihopa nuu! <3 pusss&kram

2008-09-21 @ 23:12:25
URL: http://lottasdagbok.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0