Skeet skeet!

Igår va första dagen i skolan den här terminen. Lingvistisk teori stod på schemat, med Chris Allen (från Birmingham). Gillar Chris starkt (nej, inte på det sättet, era as!) och funderar på att ha honom som handledare under min stundande C-uppsats. Det är nämligen så att vi måste, helst inom två veckor, välja om vi ska skriva uppsats om litteratur eller lingvistik. Just nu lutar det å lingvistik, mycket pga att man får antingen Hildebrandt (fetto) eller Cecilia (blä!) om man väljer litteratur. Dessutom är jag trött på litteratur efter att ha suttit hela sommaren med det. Vi får se. Ska bestämma mig inom några dagar tänkte jag.

Efter skolan gick jag och Johan till gymmet. Ont som faen efter i måndags hade jag, men det blev bättre under tiden jag gymmade. Nu är jag bara seg och snart har jag kommit in i rytmen igen. När vi gymmat klart gick jag hem och durrade och förberedde mig för förfesten som skulle va hos mig. Vid tio i(!!!!!!) sju kom Evvi och Lolli och därefter droppade folk in i en strid ström. Tror aldrig att alla har varit "på plats" innan halv 8 innan :P
Det va iaf jättekul på förfesten och sedan gick vi till Kåren. Det va ännu roligare. Även om det fanns en hel del störande moment på kåren va det ändå inget som kunde sabba helheten. Jag dansade som vanligt en hel del och när jag väl kommer igång, är det väldigt svårt att få mig att sluta. Fick igång Lolli också, vilket jag tyckte va hur kul som helst :D
Det roligaste va lätt när vi va på väg hem och vi hörde en bra låt innifrån dansgolvet. Vi bestämde oss för att dansa och plötsligt händer det: Lottas (och Lollis?) favvolåt nr 1: Lil John feat. Ying Yang Twins - Get low kommer! Det jävligaste (och roligaste :D) va inte att vi verkligen skeet:ade ner hela stället, utan att jag kunde texten till låthelvetet och sjöng med :P hur kul som helst va det iaf och när till å med Johan is getting low, då är det fan nåt speciellt! Mer sånt tack!! :D

Här kommer vi alltså till en annan sak; nämligen min musiksmak. Som ni lär veta (om ni läst bloggen eller känner mig) vid det här laget gillar jag ju Eurodance och dancemusik i allmänhet samt vissa nadra låtar från andra genrer. En genre som jag dock aldrig gillat är RnB och Hiphop-liknande låtar. Har aldrig tyckt att dom varit särskilt bra. Låt mig säga såhär: en person har väl rätt att få ändra sig? :)
Jag har ingen aning varför, men på senare tid (typ senaste halvåret) har jag lyssnat på lika många "sådana" låtar som dom jag brukar lyssna på. Ta en artist som Mange Schmidt: jag hade aldrig, för nåt år sen tyckt om hans musik. Nu: riktigt bra, speciellt Gömma mig. Låtar som typ Tooty Frooty, The way I are, In the ayre, Run this Show, Remember the name och nu senast igår Get low, är helst plötsligt inte bara massa skit....dom är grymt bra! Jag kan både dansa och lyssna på dom hemma! Jag fattar ingenting, men jag gillar det! :)
Kan Lolli ha ett finger med i spelet kanske? ;)

Idag va jag inte ens bakfull när jag vaknade eftersom jag dansade bort fyllan på Kåren. Drömde att jag rakade av mig allt håret och sedan ångrade mig. Kommer aldrig att hända.....att jag rakar mig menar jag ;D
Vid tre tog jag iaf tåget mot det variga berget igen. 17.30 skulle jag jobba igen (bara för att jag är så snäll ;D). Det va väl inte för ansträngade kan jag väl inte påstå, men man va ju ändå tvungen att ta tåget hit och allt. Det va lugnt som sagt och dessutom slapp man träffa chefen (som inte är min chef längre! Haha!). Snarrade med Sandra om att hon kanske ville komma och festa på Kåren nån gång i höst. Det skulle va jättekul tycker jag men då måste hon först bli fri från Slavdrivaren som håller alla i kedjor på Hus 13. Vi startar en revolt! :D
Hoppas iaf att du kan hålla reda på adressen den här gången, Sandra, så att du inte missar alla spännade saker som händer i mitt liv ;)

Så en sak till innan jag lägger mig för att orka upp och ta tåget till Halmstad igen relativt tidigt. Idag, precis efter jag åkte (snarrade med Anna som sa det) fick jag två mail. Det första mailet gällde hemtentan som jag slitit med nu förra veckan och för några dagar sen. Det stod att den va godkänd och att den dessutom såg "mycket bra ut". Jag är nöjd och 7,5 högskolepoäng in i kassan. = totalt 15 (Grammatik + Fiction)
Det andra mailt gällde litteraturhistorian. Ni kommer väl ihåg att jag satt typ hela sommaren med dom 13 fördömda jävla bajs-uppgifterna? Iaf så fick jag veta idag, via mailet att jag får G i kursen. Wohooo! 11 G och 2 VG blev det. Det hade jag inte vart nöjd med i vanliga fall men nu pallar jag inte bry mig längre. Gött att skiten är ur världen! Ytterligare 7,5 poäng in i kassan. = totalt 22,5 (Grammatik + Fiction + Litteraturhistoria)
Nu är det bara 7,5 poäng kvar och gissa vart dom ska komma ifrån ;) ... just det! Språkvetenskapen! Gjorde tentan för en vecka sen och väntar på resultatet nu. Tror att jag kan få G på den iaf! Hoppas!

Jaja, nu ska jag slagga iaf. Imon kommer jag till Halmstad och då ska vi nog se på film på kvällen. Ska bli skönt. Natti!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skeet skeet , det va länge sen . Kan se er framför mig tokstollar. :)

2008-09-10 @ 00:33:14
Postat av: Jocki

Du får la komma och skeeta med oss nån gång snart då ;)

2008-09-14 @ 17:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0