Fyllesvin! :D

Igår jobbade jag på Kåren igen. Hade följe med Lolli å Evvi bort vid 19-tiden. Väl där bytte vi om (till den sedvanliga sketna tröjan :P) och sedan fick vi käk. Tacos som mer liknade bajsklumpar. Därefter blev vi utstationerade på olika ställen på Kåren där vi skulle börja jobba. Jag fick min första station i spritbaren i Caféet.

Det va trafficlight-tema på kåren igår, vilket innebar att man kunde få antingen ett rött (Upptagen), ett grönt (singel) eller ett gult (odefinierbar) band på armen när man gick in (för att lugna Anna och morsan vill jag bara säga att ag hade ett rött band hela kvällen ;D). Vid 9 började folk strömma in. Första drinken jag severade gick åt helvete. Det va en tjeje som skulle ha en gin och tonic. Inte så svårt, tänker ni då. Tycker inte jag heller......bara tonicen fungerar som den ska. Det va nämligen något fel på pistolen där man får drickan från så jag fick göra en ny drink åt henne, vilket hon accepterade. Ingen fara på taket där :)
Sedan fick jag servera lite olika drinkar, bla en drink till en kompis som bestod av 6 cl H-43 och resten mjölk (notera att man bara får servera 4:or, men va fan ska dom göra? Sparka mig och dra in min bartenderlicens? Haha! :D). Sedan gjorde jag en white russian till en tjeje som tyckte den va den godaste WR hon någonsin smakat (hon va inte full!).

Efter någon timme blev jag förflyttad till entrén istället. Mitt i värsta rusningen (runt midnatt). Leo och jag fick våra firrar varma om man säger så. I kön mötte man både roliga och mindre roliga människor. Här är några av sakerna vi fick utstå:

- Människor som frågade efter en jävla stämpel hela tiden. Kåren har väl fan aldrig haft stämpel!? Ägg!
- Människor som inte kunde acceptera att det kostade 50 kr i inträde istället för 40. Live with it!
- Personer som stötte på en (trots de röda bandet). Dom trodde väl att dom skulle få rabatt eller nåt :P
- En kille som betalade, gick in och sedan ville, eller rättare sagt krävde, pengarna tillbaka för att han "ångrat sig". Nu måste jag bara inflika att Leo är en väldigt agressiv person i vissa situationer (no offence, Leo ;D) och att detta inte gjorde saken bättre. Dock förtjänade han det antagligen ändå. Killen till Leo: "vilket program går du? Jag ska spöa dig så jävla hårt". Leo: "stick!" Jag: "om du inte är borta härifrån om tio sekunder ropar jag på vakten". Killen till mig: "jaså? Vill du också ha spö? Vilket program går du?" Sen bad vi honom typ att dra åt helvete....och det gjorde han förhoppningsvis också. Må hans baksmälla ha blivit hård och brutal!
- En kille, på hemgång, frågar mig: "finns det några kondomer här? Jag: "där borta i skålen". Han går över och tar typ en näve samt säger till mig: "vi ses hemma hos mig om en timme". Därefter gör att fina pussmunnar åt mig och slängkysser även lite nätt sådär. Jag ger tummen upp och smilar. Trevlig kille :)
- Agera livvakt när kassan skulle upp til övervåningen genom folkvimlet.

Efter att entrén stängt fick jag slingra runt lite på "golvet". Tråkigt som faen, enligt mig. Sedan va det dags att städa och det gick segt som fan. Garderoben va överbelastad så det tog typ mer än en timme att få ut alla. Vid lite i fyra kom jag iaf hem och la mig vid halv 5 typ. Upp igen vid lite i nio, durra och skola. Där har ni min dag :)

Ska laga carbonara om en stund och Lolli ska avgöra om den är godkänd eller inte :P

So long!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Va duktig du är som jobbar på kåren å allt, va det inte du som va så himla anti det innan??;)

2008-09-25 @ 19:53:22
Postat av: Jocki

Jag är fortfarande anti det (som fan! :D), men det va språks tur att jobba och dom behövde folk så jag ställde upp :)

2008-09-26 @ 00:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0