Naturligt eller spöken och Ligvistik, here I come!

Som ni säkert redan vet brukar jag kolla på TV-serien Most Haunted på söndagar. Den går typ ut på att det är ett gäng "spökjägare" och annat löst folk från Storbritannien som besöker olika hus som sägs vara hemsökta. I början va jag väldigt skeptiskt och har alltid varit skeptisk till att det finns spöken. Är nog det nu också. Dock har jag ändrat uppfattning en aning sedan jag började kolla på detta programmet. Förutom att skiten ofta ger mig kalla kårar (bara för att det är läskigt att se deras reaktioner typ), finns det saker som är omöjliga att förklara. Det kan vara stolar och bord som flyttar sig själva eller, som i ett avsnitt, när en kameraman fick ett rivsår på ryggen från ingenting. TV-apparater som sätter på sig själva osv. Vissa andra saker, som t ex ljud och sånt tror jag inte så mycket på, men när man ser det med egna ögon är det en annan sak. Skulle ge mycke för att få va med en natt på ett sånt ställe.

Vart vill jag då komma med detta? Jo, det är så att, för ett par månader sen, innan sommaren hände något under en period som kan ses som "spökerier". Detta skedde väl typ runt tio ggr totalt och utspritt över en månad ungefär. Det va nämligen så att, mitt i natten, oftast runt 5-7-tiden nån gång, sattes min dator bara igång sig själv. Just vid den här tiden är man inte så värst pigg (:P) och därför undersökte jag aldrig det närmre, men en sak kan jag iaf konstatera: det krävs att någon trycker på knappen på hårddisken för att sätta igång datorn. Jag kan omöjligt se en förklaring till detta; är det något el-fel i huset (ingen annan har sagt något om datorer som går igång av sig själva mitt i natten) eller va det ett spöke som tryckte på knappen? En sak är iaf säker; det är väldigt läskigt när man tänker på det..
Tänk dig själv att du ligger och sover och plötsligt vaknar upp av att fläkten på datan brölar igång. Man ser ingen som står vid datorn och den enda andra personen i rummet ligger och sover bredvid. Dörren till korridoren utanför är låst och det är, förutom datan, helt mörkt i huset. Jag skulle gärna vilja veta vad det va men det lär väl aldrig hända I guess..

För att gå över till lite mer "normala" saker vill jag bara säga att min lärare Cecilia är en stor jävla hagga. I läxa tills på torsdag, som vi ska förbereda inför lektionen och som vi fick i lördags har vi följande: läsa Jane Eyre (410 sidor), svara på frågor om Jane Eyre (11 st), läsa en artikel om Jane Eyre samt svara på frågor, läsa 50 sidor i Texts and Contexts och VETA allt om New Historicism. Dessutom ska vi logga in på DUPen (som jag inte kan för den ligger typ nere) och skriva på nån jävla uppgift som finns där. Är detta verkligen acceptabelt? Får man verkligen göra så? Kan man inte överklaga? Tror hon på fullt allvar att man hinner göra allt detta på mindre än en vecka, när man förutom hennes bajs-kurs har två andra kurser samt en C-uppsats att tänka på? Hon är sjuk i huvet! Jag kommer iaf gå på lektionen på torsdag för att lyssna om inte annat, även om det lär bli pinsamt då jag inte tror att någon av de fyra som går i min klass har gjort allt.....jävla häxa!

Dessutom är jag trött på skiten. Vad är det jag suttit med hela sommaren och nu fram tills typ för några dagar sen? Jo, litteratur-skit! Är trött på skiten! Lingvistik, here I come! Fan värt att köpa 1000-kronors boken alltså!

På gymmet idag fick jag någon sorts hjärtklappning pga att jag är förkyld och har ont i halsen. Hjärtat höll fan på att hoppa ur kroppen kändes det som. Läskigt och jag gick in på toan och slog mig ned på stolen för att hämta andan. Har aldrig hänt mig innan så jag blev glad när det gick över :)

Snart ska jag iaf durra. Anna ska jobba vid 7 och jag tänkte slingra ner till Lolli och kolla på TV eller nåt typ. Imon ska jag till skolan och sen jobba vid 17.30. På onsdag blir det plugg, glasbanken och sedan feeeeeest!! Ska bli kul som faen! :D

Nu blev Anna klar där inne så nu blire durren..

Dagens låt: W.A.S.P - I wanna be somebody (den gillar du va, Martin?! ;D)



                                                                          Dödsorsak: litteratur

Kommentarer
Postat av: Martin

Ja Cecilia är verkligen skitjobbig och du ska välja lingvistik, så är det! Självklart gillar jag I wanna be somebody!

2008-09-10 @ 13:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0