En Fransk dag

Jupp, idag gick jag upp 10, gick in på Kårgymmets hemsida, bara för att upptäcka att roev-gymmet inte öppnade förren 16. Jahapp, tänkte jag. Då kan jag la lika gärna sätta igång med seminarieuppgiften. Det gjorde jag också. Den här gången är Franska revolutionen i fokus och vår uppgift är, förutom att snarra på torsdag, att skriva två sidor med orsaker och konsekvenser samt vilka vi själva tycker är viktigast. Har skrivit det mesta men har lite kvar imon. Ett mycket intressant ämne måste jag säga. Kan riktigt känna historiens vingslag när jag tänker på revolutionen :)

Annars gick jag och gymmade vid 16 för att sedan käka carbonara med Rulltårtan. Sedan kollade jag på Kalmar-AIK, vilken var en av de runkigaste och sämsta matcherna jag sett. Blä för Allsvenskan! Tacka vet jag för CL imon och på onsdag!

Imon är jag annars ledig eftersom jag har seminarie på torsdag. Jag ska hjälpa Charlotte att plugga till hennes omtenta på fredag är det tänkt. Kul att kunna hjälpa till med något man gillar :)
Känner verkligen att historia är och kommer bli en stor del av mitt liv. Det är jag glad för..

Sen måste jag ju också säga att jag valt en kurs inför i höst också. Mamma, du är väl nyfiken kan jag tänka mig? :P

Det fanns många bra kurser att välja mellan (i väntan på historian i vår), men till slut föl valet ändå på något som jag både tycker är intressant och som jag är säker på att jag kommer få nytta av i mina historiestudier och i läraryrket. Valet föll på Religionsvetenskap 1-30. Detta innefattar studier i Judendomen, Kristendomen, Islam samt allmänna studier och Asiatiska religioner. Är helt säker på att jag gjort ett bra val!

Nu ska jag gå och lägga mig iaf. Är rätt så seg.

Bon nuit!

Dagens låt: La Marseillaise (grym text och melodi)

Kommentarer
Postat av: Modern

Det var ett vettigt val! Det är ju också en typ av historia. Så det kan vara bra att ha lite kunskap i det med!

2009-04-14 @ 09:05:52
Postat av: Linnie

Religion är väl intressant, men min lärare Monica (på gymnasiet) sa att de hade varit tvungna att läsa HELA bibeln, kunna alla historier ;) Grattis!

2009-04-19 @ 17:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0