G på historian

Betyget fick vi iofs redan igår, men eftersom vi skulle festa på kvällen ville jag inte kolla på det med risk för att förstöra kvällen om jag hade ett U. Seminariet på Tåget över Bält gick alldeles utmärkt, även om det va det svåraste seminariet hittils. Sedan gymmade jag med Johan. Eftersom det va grymt fint väder igår (idag med) ville jag gärna spela lite boll med MJ. Tyvärrr är han sjuk för tillfället så det får vänta. Snart hoppas jag iaf :)

Istället spelade jag först poker med Leo, F-land och Filé vid halv 5-tiden. Det gick la sådär :P
Sedan va det dags för fest. Det hade ju varit massa snarr om vart vi skulle vara någonstans. 34:an, 32:an och 36:an hade varit uppe som förslag, men av någon anledning kunde vi inte vara i något av sällskapsrummen så det fick bli här uppe istället (som vanligt). Festen va väl helt ok I guess. En hel del folk. Kåren va rätt så död, men jag dansade hela tiden ändå. Många som dansar är som slappa gubbkukar på golvet; bara står och svajar fram och tillbaka. Är glad att Charlotte (från min klass) va med som jag kunde dansa med. Så ska man dansa! In the ayer ay ayer...!!! :D

Sedan gick jag hem och skulle just borsta tänderna när Linn "bröt" sig in i min lgh. Anna och Lappen va dock med så det va väl förklaringen. Vi satte oss här utanför i soffan och snarrade lite. Eller ja, jag va inte vid medvetande så länge då jag redan hade ställt in mig på sömn....och somnade. Vaknade av att dom bar in mig i min lgh och om jag inte är helt ute och cyklar skulle jag säga att jag fick godnattpussar av alla tre :P haha som att natta ett litet barn... :P

Idag vaknade jag och jag mådde naturligtvis som jag förtjänade. Det gick dock över och jag tog en promenad med Anna i det fina vädret. Hämtade ut min historietenta som jag gjorde för tre veckor sen och såg, till min megastora glädje, att jag fått G. Anledningen till min stora glädje är inte bara att jag lyckades få G och således slippa göra om skiten, utan det är också att jag klarade det med två (2) poäng. Totalt kunde man ju få 40 poäng och för att få G krävsalltid att man får 65% rätt. I detta fallet innebär ju det att G-gränsen låg på 26 poäng, jag hade 28. Puh! :)
Dock är jag väldigt nöjd då jag inte alls va säker på att jag skulle klara det. Jag tror att min allmänna kunskap om historien va avgörande här, mitt brinnande intresse helt enkelt. När man har så mycket att plugga in vet man aldrig hur mycket som sätter sig, även om det är intressant. Därför är jag helnöjd! :)

Det verkar även som om många av mina klassisar fick U, vilket jag å ena sidan naturligtvis tycker är synd, men å andra sidan ser som ett bevis på att jag är bra. Hade inte alls särskilt dåliga poäng på frågorna jag svarade på, som ni kan se här nedan:





Som ni kan se fick jag 7, 8, 7 och 6 poäng på frågorna. Det är inte särskilt dåligt med tanke på att man ska skriva två sidor med allt man kan på varje fråga. Första frågan, vilket jag skrivit i ett tidigare inlägg, handlade om en jämförelse mellan Sumerer och Egyptier. Den andra handlade om det antika Grekland. Den tredje om Vikingatågen och folkvandringarna och den fjärde om feodalsamhället i Europa. Alltså, 8 poäng på en fråga är typ VG (på den frågan). Jag har aldrig fått 10 poäng på en fråga om jag ska va ärlig (går det ens att få det liksom!?). 7 är absolut godkänt. 6 poäng är ändå helt ok med tanke på att jag sumpade en del av frågan. Jag är därför helt nöjd med tanke på att gränsen för G va rätt så hög (alltså bara 14 poäng under maxpoängen och 8 under VG-gränsen, som är 85%). Gött mos! :D

Imorrn ska jag iaf gymma vid 11 tänkte jag. Sedan vette fan. Men på lördag....då jävlar blir det fotboll hela dagen! Äntligen riktig fotboll igen! Underfuckingbart! :D

Nu ska jag sova! Nattinatti!


                                                      Såhär glad blir man om man får G i historia :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0