Lång ledighet..

Japp. Kollade på schemat för den fjärde delkursen innan. Verkar som om första lektionen inte är förren den 4:e Maj, alltså nästa måndag. Vette fan vad jag ska göra tills dess, men jag kan la typ förbereda lite inför C-uppsatsopponeringen kanske.  Tentan i fredags gick annars sådär. Jag hade ändå pluggat en hel del (varje dag i veckan fram till tentan) och jag kände att jag kunde väldigt mycket om väldigt mycket. Nu kom det dock en massa jävla frågor på ekonomi och sånt tråk. Det stod till och med att man INTE skulle skriva om krig och sånt. Haha, kul att det enda man inte får skriva om är det mest intressanta :P

Men som sagt så kändes det sådär, typ som förra gången; 50-50.  Frågorna? Kolla själva:




Jag valde 1, 3, 4 och 5. Som ni ser är det rätt så invecklade frågor som man inte bara kan svara ja eller nej på :P

Efter tentan i fredags gick jag, MJ och Theres bort till Bolmens för att lira lite boll och slappa med en öl i solen. Det blev inte så mycket slappande för mig dock utan vi /jag, MJ, Elias och en annan Jocke) spelade bland annat match med ett gäng småknattar (som va brutala :P). Resultatet av matcherna var en stämpling med en blå stortå som följd, en armbåge i maggen och en knä i sidan. Fotboll är fint det! :D

Annars spelade jag nästan oavbrutet i fyra timmar och på kvällen hade jag ont som fan i hela kroppen och speciellt i benen som krampade så fort jag satte mig ner. Hade speciellt kramp i vänstra vristen och jag va tvungen att rulla mig i sängen för att bli av med den. Mycket otrevligt! Efter att jag durrat och käkat tacos, satte vi oss iaf här utanför och festade lite. Senare gick vi även ner till stan men jag gick hem rätt så snabbt igen då jag knappt kunde stå upp :P
Igår va en slapp dag. Orkade naturligtvis inte gymma (imon ska jag göra det dock) så det blev att kolla på boll istället. Heeeeeeeeeeela dagen! På kvällen grillade jag och Anna lite kycklingfilé och sånt på spett med potatissallad. Det va lite kyligt ute, men det va väldigt gott iaf :)

Sedan gick vi upp här igen och kollade på TV och drack lite med MP och Leo. Sedan kollade jag på Valencia-Barca. Sedan kollade jag på lite Schwarzenegger i Hårda Bud och sedan lite Generation Kill. Därefter blev det sängen. Idag har jag bara kollat på boll. Har sett Fabregas sänka Middlesbrough hemma med 2 mål. Ska kolla på spöken snart..

Message till modern: jag ska jobba på restaurangen på fredag (1 Maj) klockan 17 så jag kommer sova hemma då. Jag har dessutom fått mina gula papper; 700 spänn tillbaka på skatten.

Som avslutning får ni en bild på Nyhem från idag. Va ute lite innan och det måste ha varit minst 30 grader i solen. Kändes som högsommarvärme. Vinden var till och med varm. Helt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0