Magisk kväll på Emirates!

Igår gick Arsenal vidare till semifinal i den finaste av alla cuper, Champions League. Man gjorde det efter att ha besegrat Villarreal hemma på Ashburton Groove med 3-0 efter mål av Walcott (10), Adebagooool (60) och van Persie (str 69). Villarreal hade 1-1 se matchen förra veckan att gå på och va därför tvungna att göra mål. Arsenalfansen (mig inkluderat) välkomnade också till baka en legend; nämligen Robert Pires. Det blev till slut en mycket komfortabel seger och Arsenal totalt mosade Villarreal. Jag hoppas alla s k "experter" har lite mer respekt för Gunners framöver nu!

I den andra semifinalen, som ju skullebestämma Arsenals motståndare i semin (som spelas 28 april och 5 maj), vann Manchester United mot Porto med 1-0 efter mål av Christina Ronalda. Det innebär att det blir en hel-Engelsk semifinal och dessutom för många ett hat-möte! En mycket svår match kommer det i vilket fall som helst bli och jag är mycket osäker på om vi går vidare eller inte..

Kommer bajja ner mig av nervositet dagarna före :P

I den andra semifinalen möts Chelsea och Barcelona. Drömscenariot vore ju om Barca och Arsenal gick till final så att vi kan få revansch för förlusten i finalen 2006! Men även om inte Arsenal tar sig till final, kommer jag ändå vara stolt över hur långt det här unga, uträknade laget har tagit sig. Stolt Gooner är jag! :D

Annars har jag just varit på seminarie om Franska revolutionen. Det va väl sådär, men intressant ämne iaf. Nästa fredag har vi tenta igen och den lär bli lika jobbig som den första, men jag är helt säker på att jag fixar den ändå!

Till sist vill jag bara önska Charlotte lycka till på hennes omtenta imon! Hoppas min plugghjälp har hjälpt dig något! ;)

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0