Perfektion!

För en stund sedan tog matchen mellan Man Utd och Aston Villa slut. Den va, även för mig som Arsenal-fan, en riktig nervpärs. Kan tänka mig hur det var för alla Liverpool och Utd fans. Christina Ronaldo gjorde iaf 1-0 och i det läget va Arsenal dom 6 viktiga poängen före Aston Villa. Aston Villa kom sedan tillbaka och gjorde både 1-1 och 2-1 innan Ronaldo, i matchens slutskede gjorde 2-2. Sedan, i minut 93 kom frälsningen för alla Utd fans och det som gjorde min vecka perfekt; Macheda gör 3-2 för Utd och Villa är slaget! Perfektion, gott folk!

Nu är Arsenal alltså 6 poäng före Villa med 7 matcher kvar att spela. Anledningen till att det va så viktigt att Villa förlorade idag är att dom nu har ett mycket enklare spelschema än Arsenal. AFC har nämligen kvar att möta alla dom andra topp tre lagen (Man U, Liverpool, Chelsea) medan Villa redan mött dom två ggr. Arsenal har i nuläget alltså, med tanke på att vi också har bättre målskillnad än Villa, råd att förlora två matcher samtidigt som Villa vinner och ändå ligga fyra. DET betyder väldigt mycket och jag tror CL-platsen nu är säkrad! :D

Den här veckan blir väldigt svår att slå kan jag säga. Nästa veckas första test är dock Villareal borta i CL-kvarten. Nagelbitare nr 1! Sedan är det Cheslea i FA-cupsemin; nagelbitare nr 2! Blir en röggig vecka helt klart!

Nu ska jag käka ryggbiff (backsteak? :P), pommes, aromsmör och lök + vitlöksbröd. See ya!

Kommentarer
Postat av: Linnie

Fotboll fotboll fotboll huäää (liten spya) ;)



Inget roligare som händer?



Kramar

2009-04-06 @ 19:19:49
Postat av: Jocke

Tsss nä för tillfället kan jag, utan att ljuga, säga att det inte finns något roligare. Om du vill hitta på nåt roligare erä bara å säga till, Linno ;D

2009-04-06 @ 22:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0