Castle Crashers!

Idag började dagen med gym vid lite över 12. Efter gymmet gick jag in och durrade för att sedan möta upp med Gurra, Jalapeñon, Filé och Gynekologen här utanför. Mårtenssons och tacobuffé va målet. En kort bilresa senare va vi framme. Buffén kostade bara 40 spänn iofs....och jag fattar varför. Inte särskilt vällagat, men men..

Efter vi va klara åkte vi direkt hem till Gurra och började spela TV-spel. Först ut va Gears of War 2. Sedan Call of Duty. Sedan kom Theres dit också.Sedan kom Johan på den briljanta idén att vi skulle ladda ner ett spel som heter Castle Crashers. Jag kan direkt säga att det är ett av dom bästa spelen jag spelat på länge :P
Det är inget seröst spel alls, utan man är 4 små "riddare" som ska befria sköna prinsessor från onsdkans krafter typ. Det är 2D och man går genom olika världar och slaktar fiender. Man kan vara 4 olika karaktärer i början. En som har giftmagi som specialitet, en eld, en is och en elektricitet. Sen kan man gå upp i levels allt eftersom man slaktar fiender. Man möter även bossar.

Så, vad är speciellt med detta spelet då? Jo, det är sjuuuuuuuuk humor i det. Och då menar jag fan SJUK! Som ett exempel kan jag ta en bana i skogen. Först går man förbi ett träd med en uggla i. Jaha, en uggla, tänker ni då. Men efter nån sekund börjar ugglan skita. Till slut skiter den så mycke så att den dör och ramlar ner. Nästa djur man möter på är ett litet sött rådjur. När man går förbi den så skiter rådjuret så att det flyger iväg som en raket och bajset sprutar. Vid det här laget asgarvade alla i rummet, men det skulle fan komma mer. Plötsligt dyker en stor arg björn upp ur buskarna. Vi förbereder oss för strid. Vad händer? Jo, björnen skiter på sig så att det dånar och sprutar bajj! Haha! Avled nästan av skratt! Finns fan ingen logik i det alls! Haha! :D

Bossarna är inte heller så lite roliga. En boss är t ex en kattfisk. Och då menar jag verkligen KATTFISK. Hälften katt och hälften fisk. Den kräks hårbollar och är allmänt grotesk bara :P
En annan boss är en stor elak majskolv med ett strå i munnen. När man slår den poppas det popcorn..haha..

En av dom sista bossarna är en kista med två ben. Eller något liknade iaf. Han spottar typ ut målningar som kommer till liv. Så jävla roligt. Massa fula gubbar. Nä, man måste spela spelet för att förstå. Vi satt i nästan sex timmar innan vi varvat det. Hur jävla kul som helst! Har ni en X-box...ladda ner det! Pronto! :D

Nä, nu är jag helt slut. Har garvat så jag har ont i käkarna. Ska lägga mig och så gymma och kolla på boll imon. Skriver mer då..

Natti natti!


                                                                     Haha! Obetalbart! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0