Eduardo "Dudu" da Silva

Han är tillbaka! Den 23 februari förra året va en jobbig jävla dag i mitt Arsenalfyllda liv. Det va dagen då Eduardo bröt benet mot Birmingham och Arsenal tappade ligan till äcklena från Manchester. Idag, nästan ett år senare, är Dudu tillbaka, och vilken jävla comeback sen! Arsenal mötte Cardiff i omspel i FA-cupen hemma på Emirates Stadium ikväll. Matchen va ren och skär fotbollsporr och jag hade kunnat onanera till den om jag velat. 1-0 kom efter 20 minuter då Carlos Vela la ett inlägg som Eduardo nickade in i mål. Glädjetårar på här i soffan och på TV:n! :)
2-0 kom efter drygt 34 minuter genom vår alldeles egna dansk, Nicklas Bendtner. Han må vara lång och dum, men nicka kan aset iaf! Grym idag för övrigt, dansken! I minut 60, efter ett porr-anfall från Arsenal, fälldes Eduardo i straffområdet - straff! Han tog den själv och om han har några sorts nerver i kroppen, visade han iaf inte det. 3-0! En stund senare byttes han ut till stående ovationer från Gunners-publiken (och mig). Robin van Persie kom in istället och satte en stund senare även 4-0, vilket blev slutresultatet. En grym uppvisning av Arsenal och Cardiff hade inte en chans. Porr! Va va vooom!!!!

Vad har jag annars gjort idag? Gymmade gjorde jag vid 12 som vanligt. Är grymt stark just nu känner jag. Lyfte Anna upp-och-ner igår utan att anstränga mig nämnvärt. Starke Jocki! :D
Efter gymmet gick jag hem och pluggade lite. Sedan, vid 7, käkade jag och Anna god mat på Fox and Anchor nere i stan. Det va nästan för gott! Det enda som inte va gott va notan :P
Kom hem och kollade på matchen och nu ska jag lägga mig. Imon ska jag skriva seminarieuppgiften. Den handlar om kvinnans roll under vikingatiden. Ska anfalla frågan ur ett källkritiskt perspektiv. Mumma! :P

Nu blire sängen!


                                                                                 Hatten av!


Dagens låt: Ying Yang Twins - Twurkulator

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0